Restauració

La cadena 365 obrirà 30 botigues i preveu el salt a Madrid

L’empresa familiar té pensat expandir-se fora de Catalunya aquest any o el vinent

La cadena 365 obrirà 30 botigues i preveu el salt a Madrid

Paula Clemente

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Fa anys que estan embrancats en un procés de professionalització de l’empresa que acaba d’assolir una de les seves fites a l’assumir la direcció general el fill dels fundadors. La segona generació agafa formalment les regnes de la cadena de fleques cafeteries 365 i, amb aquest relleu, s’acceleren alguns dels plans que aquesta empresa familiar catalana té des de fa temps sobre la taula: el creixement més en locals propis que mitjançant franquícies, l’expansió fora de la província de Barcelona (el seu gran feu) i el salt a Madrid.

Aquesta cadena que van posar en marxa Juan Antonio Tena i Emilia Castro fa 25 anys amb una primera fleca anomenada Bellapan a la Zona Franca de Barcelona té avui 184 locals en funcionament (la meitat propis, l’altra meitat sota acord de franquícia), factura gairebé 120 milions d’euros i ultima el trasllat a un obrador que amplia en gairebé 1.000 metres quadrats el seu espai de treball actual.

Notícies relacionades

Bellapan ja va néixer amb certa expectativa de convertir-se en cadena, després d’haver fracassat un primer intent del seu fundador. Apresa la lliçó, el negoci es va posar en marxa amb un obrador petit, molt centrat a cuidar la botiga i estar a prop del client i a no fer inversions més grans de les que podien assumir. I amb aquesta filosofia van arribar a tenir –recorda Agustín Tena, flamant director general de 365– cinc franquícies per cada fleca pròpia, una proporció que han estat anys mirant de corregir. I ara, amb aquest objectiu pràcticament arribat, ja poden concentrar-se a expandir-se molt més.

Segons explica Tena, després d’anys obrint a tot estirar 15 locals dins d’un mateix exercici, el 2023 es van plantejar arribar als 30. I per al 2024 s’han tornat a proposar arribar a aquesta xifra, amb 16 nous establiments propis i 12 franquícies. Actualment estan sobretot a Barcelona, la seva àrea metropolitana i les ciutats del Vallès, però comencen a agafar cos a Girona, amb tres establiments a la capital, i a Figueres, amb dos. Ara és el torn de Lleida, on ja tenen un local firmat, i Tarragona, amb Reus com a primera incursió a finals de l’any passat, i Salou i Tarragona ciutat al caure.