La Kings League capta 60 milions per expandir-se
Piqué s’associa amb Left Lane Capital i Fillip per posar en marxa lligues als EUA, el Brasil i altres països d’Europa i Àsia

Gerard Piqué, en uno de los eventos de la Kings League /
"Som una empresa jove, però tenim grans metes per arribar a un públic global". Després d’un primer any d’"èxit" a Espanya i una lliga mundial a punt d’arrencar a Mèxic, la Kings League mira cap a Europa, els EUA i Àsia. I, el que és més important, acaba d’aconseguir lligar una operació de finançament que aplana considerablement el camí per convertir aquesta visió en realitat. La competició de futbol presidida per Gerard Piqué i caracteritzada per la seva marcada presència en canals i plataformes digitals capta 60 milions d’euros per finançar, entre altres coses, aquests plans d’expansió.
Concretament, segons precisa aquesta lliga en un comunicat, l’objectiu és posar en marxa lligues nacionals a Europa, Amèrica del Nord i el Brasil, entre aquest any i el següent, i arribar al continent asiàtic de cara al 2026.
El rumb el portarà Kosmos
Els diners per fer-ho procedeixen de la firma de capital risc Left Lane Capital i del conglomerat empresarial especialitzat en esport i entreteniment Fillip. La primera és un fons amb seu a Nova York i Londres que té en cartera entorn de 60 projectes i experiència en l’accionariat de start-ups com BlablaCar, Delivery Hero, Freshly, N26, Trivago... La segona és una empresa amb poc més d’un any de vida l’objectiu de la qual és transformar el sector de l’esport i l’entreteniment intervenint tecnològicament en tota la part de propietat intel·lectual, que té darrere diversos empresaris mexicans, com ara el co-conseller delegat del grup Axo (distribuïdor oficial de marques com Hollister, Abercrombie, Calvin Klein, Guess, Victoria’s Secret, Pol Ralph Lauren, Tommy Hilfiger o Nike en diversos països de Sud-amèrica).
Això implica que aquesta lliga que fins ara depenia en termes financers gairebé exclusivament de Kosmos –l’empresa de Piqué– i que només havia obert el seu capital a Cassius, un fons d’inversió amb seu a Atlanta (EUA), amplia ara la llista de socis amb aquestes dues noves incorporacions. "El dia a dia, la presa de decisions i la gestió del projecte continuaran com fins ara", asseguren fonts de la Kings League. "L’entrada d’inversors sempre comporta drets, però el rumb del projecte el continuarà portant Kosmos", afegeixen.
En qualsevol cas, per a les dues firmes, l’oportunitat sembla evident. "La Kings League ha creat l’escenari perfecte perquè els millors jugadors de futbol set del món competeixin i, a més, l’ha combinat amb regles gamificades i amb la cultura dels creadors de contingut, entretenint els fans en cada moment del partit", valora el soci de Left Lane Capital, Harley Miller.
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- CRÍTICA Amaia estrena gira i puja a un altre nivell
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"