Badi tanca una ronda de 7 milions per a les seves noves línies de negoci

L’app de lloguer d’habitacions acaba d’entrar en el mercat dels hotels i actualment està negociant l’opció de començar a comprar vivendes

Badi tanca una ronda de 7 milions per a les seves noves línies de negoci
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La nova Badi va agafant múscul. L’empresa que va néixer com a aplicació de recerca de companys de pis i que ara s’encarrega, a més, de la gestió d’habitacions i fins i tot d’hotels, ha arribat a un acord amb Barlon Capital i el Banco Santander pel qual rebrà 7 milions d’euros per impulsar, precisament, les seves noves branques d’activitat. El fons d’inversió de Javier Rubió injecta en aquesta empresa catalana 5 milions d’euros i el banc li deixa 2 milions més a través d’un préstec convencional perquè prossegueixin tant amb la seva activitat com amb les seves noves línies de negoci.

L’objectiu és, precisament, disposar de diners per accelerar el creixement de l’aplicació més de dos anys després de posar en marxa un procés de reestructuració que va suposar trencar amistosament amb alguns dels fons que la sostenien i replantejar el negoci. D’aquell procés, Badi ha sortit amb una plataforma de lloguer d’habitacions que, aquesta vegada sí, dona diners (ara cal pagar per accedir a determinades funcionalitats); amb Badi Plus, una operadora pròpia d’habitacions que ja suma 300 llits i entreveu els 800; i amb Badi Getaway, un braç per operar hotels i allotjaments de mitja distància fora de les grans ciutats, on concentren la majoria de les seves habitacions.

"És una oportunitat que va sortir d’un hotel boutique a la Costa Brava", explica el cofundador de Badi, Carlos Pierre, amb referència a l’Hotel Castell de Vallgornera. És un establiment que està disponible a qualsevol plataforma habitual de reserva, però que es concep, en realitat, com un servei extra per als clients de Badi Plus. "El concepte és oferir un descompte per als usuaris que vulguin anar-se’n de cap de setmana i fer, així cros-selling amb els usuaris de la nostra plataforma", concreta Pierre, que avança també que el pla és disposar d’un o dos hotels en destinacions pròximes a grans ciutats com ara Barcelona, Madrid, València i Màlaga, on ja han aconseguit tenir una presència més destacada.

A això també volen afegir al més aviat possible la inversió immobiliària directa. És a dir, igual que actualment intermedien per llogar aquestes habitacions de forma individual (bé com a simple eina digital, bé com a gestor de l’immoble), començar a comprar propietats per ser els que controlin tot el procés des de l’inici. "Com que ja tenim l’operadora i com que al mercat hi ha molt interès per fórmules com el coliving, estem estudiant la possibilitat de crear un vehicle per poder comprar edificis", argumenta Pierre, cofundador d’aquesta plataforma, que també afirma que li agradaria començar l’any 2025 amb aquesta part del negoci ja ben lligada.

Tornada a l’arena de la inversió

"Portem dos anys sense invertir gens en màrqueting; ara que ja som rendibles i tenim les tres línies molt clares, comencem una altra vegada a invertir", sintetitza l’emprenedor, que ja està registrant ebitdas (resultat brut) mensuals positius i que dona per fet que el 2024 serà l’any en què creui cap al costat de la rendibilitat. La previsió és facturar 10 milions d’euros (el triple que el 2023) i anar duplicant cada any a partir d’aquest.

"Vam entrar al capital de la companyia el 2023 i hem vist i sigut partícips de l’èxit de la visió i l’estratègia de l’equip de Badi, que els ha portat a tenir un ebitda positiu i un creixement sostenible i sòlid", argumenta, de fet, el cofundador de Barlon Capital, Javier Rubió. "Volem continuar acompanyant-los en el seu ambiciós pla de creixement per consolidar la seva posició com a referent en el sector i expandir les seves operacions", afegeix.

"Hem après molt de tota la primera etapa i conceptualment és diferent", reflexiona, per la seva banda, Pierre, sobre tornar a aliar-se amb el capital risc. "Barlon és un soci a llarg termini, ens ha recolzat des de la reestructuració, ens recolza i ens recolzarà: és capital risc igual, però molt més controlat, perquè ara la supervivència de Badi no en depèn", afegeix.

Recerca personalitzada

Notícies relacionades

El gran èxit de Badi s’ha degut, fins ara, a la possibilitat de llogar habitacions de manera aïllada, una cosa que fins fa uns anys no era gaire comuna al mercat immobiliari. L’aplicació permet als que ja són inquilins comunicar-se amb altres possibles interessats a compartir un habitatge. Els propietaris també poden buscar gent. En els dos casos, mitjançant xats.

L’aplicació també permet a les persones que estan buscant habitació aportar informació sobre els seus interessos i la seva feina, així com altres dades rellevants, per atraure gent afí en la seva recerca de vivenda.