El fabricant de Colacao compra el 50% de Cacaolat

Damm compartirà a parts iguals amb Idilia Foods el capital de la firma de batuts

El fabricant de Colacao compra el 50% de Cacaolat
1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Nova operació corporativa. Idilia Foods, productor de marques com Colacao i Nocilla, ha pactat comprar a la cervesera Damm el 50% de Cacaolat, cosa que permetrà crear el grup més gran de batuts d’Espanya. L’operació està valorada en uns 50 milions d’euros i està pendent d’aprovació per part de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Damm, que el 2021 va adquirir a Cobega el seu 50% de la firma de batuts i va passar a tenir el 100%, retindrà l’altra meitat del capital.

A través d’aquesta operació, Cacaolat unirà a les seves marques –Cacaolat, Letona i Laccao– la gestió, comercialització i distribució de les marques de batuts ColaCao Energy, ColaCao Shake i Okey. Amb això podrà continuar impulsant el desenvolupament de la categoria de batuts i la presència d’aquestes marques al mercat nacional i internacional.

Accelerar el creixement

L’acord manté l’elaboració dels productes de la marca Cacaolat a la planta situada a Santa Coloma de Gramenet, a Barcelona. Cacaolat continuarà operant de manera independent sota l’equip directiu liderat pel seu director general, Josep Barbena. L’objectiu que s’han marcat és accelerar encara més el creixement en el mercat dels batuts lactis a escala nacional i internacional.

Notícies relacionades

El 2023, el grup Cacaolat va facturar 82 milions d’euros, cosa que va suposar un creixement del 12,8%, respecte al 2022, i va ocupar 225 persones. Des del 2019, la companyia ha posat en marxa un pla de transformació i creixement basat en la innovació, la transformació digital, la sostenibilitat i la internacionalització, entre altres punts.

Damm va adquirir el 2021 al grup Cobega, de la família Daurella, accionista de referència de Coca-Cola Europacific Partners, el 50% de Cacaolat, i va passar a controlar el 100% de la companyia. Així va acabar una aliança que havia tancat una dècada enrere per rescatar Cacaolat, que va estar a punt de desaparèixer del mercat després de l’etapa controlada per Clesa, de l’antic grup Nueva Rumasa (família Ruiz-Mateos).