El hòlding defensa la seva autonomia i nega que actuï amb el Govern
La companyia remarca que la relació amb l’Executiu és la normal entre accionistes

Fainé y Simón en la presentación del plan estratégico de Criteria /
Criteria, el braç inversor de la Fundació LaCaixa, consagra el seu nou full de ruta fins a final de la dècada. El grup llança un nou pla estratègic fins al 2030 amb el qual buscarà disparar les seves inversions i la seva rendibilitat, i amb el qual assentarà el seu objectiu de reforçar-se en companyies de sectors que es consideren estratègics (banca, energia, telecomunicacions i utilities). Un grup d’indústries prèmium en les quals s’emmarca el seu paper protagonista i a llarg termini com a gran accionista de CaixaBank, de Naturgy, de Telefónica i també d’Agbar.
CriteriaCaixa, el hòlding presidit per Isidre Fainé i ara comandat per Ángel Simón com a CEO, ha pres un paper protagonista en els últims mesos en els actuals sotracs a Telefónica i a Naturgy per donar estabilitat als seus accionariats i blindar els grups davant l’entrada de nous accionistes forans o front la intenció de sortir d’altres socis ja actuals. Un objectiu compartit amb el Govern de Pedro Sánchez, que s’ha mobilitzat per construir un escut per a grans grups d’indústries estratègiques per al país.
Accionariat compartit
No obstant, a Criteria remarquen la seva total autonomia en el disseny de la seva estratègia inversora en empreses estratègiques i descarta que hi hagi una acció conjunta amb el Govern. Des de la companyia s’apunta que el diàleg amb l’Executiu és el normal i lògic entre accionistes, però que no hi ha res més enllà. Criteria i el Govern comparteixen accionariat a CaixaBank (en la qual l’Estat està present a través del FROB després de l’absorció de Bankia) i a Telefónica (en el qual l’estatal SEPI compta ara amb una participació del 10% per contrarestar l’entrada de l’Aràbia Saudita a la teleco espanyola).
Criteria identifica l’activació d’un pla de creació de valor per a Naturgy com una de les macroinicitives del seu nou full de ruta per al pròxim lustre. Un pla que serà "encarregat al management actual" de Naturgy, va remarcar Simón en l’acte institucional de presentació del pla.
Notícies relacionadesCriteria treballa en la recerca d’una nova reordenació de l’accionariat de Naturgy. El braç inversor de la Fundació LaCaixa activarà la recerca d’alternatives a Taqa per donar estabilitat al capital de l’energètica amb un o diversos nous socis per substituir els fons d’inversió que volen sortir de l’accionariat de Naturgy.
El hòlding anticipa que es busquen accionistes estables alineats amb el pla a llarg termini de l’empresa, que passa per impulsar el creixement del grup i generar valor, i en cap cas trossejar per trossejar el grup. El braç inversor de LaCaixa apunta que s’exploren totes les alternatives amb l’objectiu de trobar una solució al més aviat possible que passi per compartir la governança del grup amb un altre gran accionista. Criteria és actualment l’accionista més important de Naturgy, amb el 26,7%.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Setmana Santa Els Bombers encadenen 13 rescats a la muntanya en poc més de 24 hores
- Dia del Llibre La festa de Sant Jordi d’‘abril’ d’EL PERIÓDICO brinda en honor a les dues ‘superagents’ Carmen Balcells i Antonia Kerrigan