El Corte Inglés fa de l’alimentació la seva aposta per créixer

La cadena inaugura avui a Francesc Macià un nou concepte de súper amb barra gurmet

El Corte Inglés fa de l’alimentació la seva aposta per créixer
1
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

Un supermercat amb 20.000 referències de productes diferents, on prioritzen els aliments de proximitat i en el qual els plats preparats, a punt per emportar i consumir, són la gran aposta. Aquest és el nou concepte d’establiment que estrena avui El Corte Inglés a la plaça de Francesc Macià de Barcelona, al mateix edifici que fins al 2021 va ocupar com a centre comercial. L’oferta inclou també, en un pis superior, un Club del Gourmet, amb una gran barra per degustar tapes i petits platets freds.

La intenció dels responsables és promoure l’obertura d’aquest nou concepte d’establiment i per aconseguir-ho ja estan buscant espais que s’adeqüin a la idea en altres zones de Barcelona i la seva àrea metropolitana. "Una de les línies que tenen interès creixent en l’empresa és justament l’alimentació", remarquen. "Abans, la gent feia la compra una vegada a la setmana o cada 15 dies i amb això tiraven tot aquest temps... Ara, sobretot amb el menjar, el client ha canviat els hàbits i compra un o dos dies vista", indiquen.

Notícies relacionades

Al supermercat, en el qual treballaran 123 persones, s’incorporen sis operadors que tindran un espai propi: el pernil al tall de la firma Joselito; els envinagrats a granel de La Real; la fruita i verdura de Vidal Pons, una companyia nascuda al mercat de La Boqueria que ara té locals per tota la capital catalana; la carnisseria Viñals, que cria el seu propi bestiar a la Cerdanya; el pa i altres productes de brioixeria del forn Baluard, i el sushi i menjar japonès del Grup Nomo, "que oferirà plats elaborats in situ", va indicar un responsable d’aquesta empresa catalana, que qualifica la col·laboració que mantenen des de fa un any i mig amb El Corte Inglés com d’"estratègica i molt beneficiosa".

Amb cuina pròpia, oberta a la vista del públic, una de les zones estrella del nou establiment "és l’àrea de plats preparats, amb una oferta pensada per emportar-se a casa o a l’oficina, en unitats monodosis i "elaborada amb aliments saludables i receptes casolanes".