El Port de Barcelona comptarà amb una tercera terminal de vehicles
El consell d’administració aprova un concurs per a una concessió de 27 anys de cara a poder fer front al creixent trànsit marítim d’automoció

El Port de Barcelona comptarà amb una tercera terminal de vehicles. El consell d’administració va aprovar ahir el plec regulador i la convocatòria del concurs per a aquesta instal·lació al moll del Príncep d’Espanya en una concessió de 27 anys. Amb aquesta nova terminal es pretén donar resposta al creixent trànsit de vehicles nous a Barcelona, en especial els elèctrics. La mesura també servirà per reforçar les cadenes logístiques que passen pel port i potenciar el seu rol com a hub de distribució internacional per al sector de l’automoció, tal com estableix el seu pla estratègic. Un motor d’aquest augment de demanda prové de la xinesa Chery, que muntarà vehicles als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca.
La futura terminal comptarà amb un total de 104.938 metres quadrats una vegada estigui acabada el 2027. Aquesta zona està ocupada actualment per uns altres edificis i concessions, com les instal·lacions de Tersaco, la nau annexa i la zona d’aparcament, els magatzems pròxims a la dàrsena sud i els espais ocupats per la terminal Port Nou.
Com a conseqüència d’això, l’entrega de les superfícies es farà en cinc fases que inclouen la demolició de l’edifici de Tersaco i la nau annexa per part del futur concessionari. Les oficines de les empreses que l’ocupen en l’actualitat es traslladaran a l’edifici Asta, que està rehabilitant el Port de Barcelona. Aquesta nova instal·lació s’encarregarà del tancament perimetral de la concessió, de la reparació i la pavimentació de la seva superfície i de la instal·lació de la infraestructura i serveis necessaris per al seu funcionament. Així mateix, haurà de construir l’edifici d’oficines i els tallers i edificis de serveis corresponents, i incorporar lectors de matrícula i de QR als accessos, sistemes de control i seguretat i d’altres.
Notícies relacionadesTrens de 750 metres
Les condicions del concurs especifiquen que es valorarà especialment la proposta intermodal, amb el tren com a protagonista, així com la proposta de sostenibilitat del futur concessionari. La terminal se situarà al costat de la terminal ferroviària pública situada al tram VI del Port. S’ampliarà perquè puguin operar trens de 750 metres amb els tres amples de via: UIC, ibèric i mètrics, i comptarà amb un espai de 3 hectàrees per facilitar les operatives de càrrega i descàrrega dels trens. La nova terminal tindrà accés directe a la terminal ferroviària, cosa que facilitarà crear xarxes logístiques basades en el transport marítim i ferroviari que donin servei als mercats espanyol i europeu.
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- BCN detecta un frau amb les entrades gratis al parc Güell dels veïns
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Ficció en català Les apostes de 3Cat de sèries i pel·lícules per al 2025: d’un ‘thriller’ de David Verdaguer a Mario Casas parlant en català
- Drets socials El Govern reobre l’expedient del veí de Gavà que feia 18 anys que esperava l’ajuda a la dependència
- Governança corporativa Yolanda Díaz inicia la seva reforma per col·locar els sindicats en els consells d’administració de les empreses