El Port de Barcelona comptarà amb una tercera terminal de vehicles
El consell d’administració aprova un concurs per a una concessió de 27 anys de cara a poder fer front al creixent trànsit marítim d’automoció
El Port de Barcelona comptarà amb una tercera terminal de vehicles. El consell d’administració va aprovar ahir el plec regulador i la convocatòria del concurs per a aquesta instal·lació al moll del Príncep d’Espanya en una concessió de 27 anys. Amb aquesta nova terminal es pretén donar resposta al creixent trànsit de vehicles nous a Barcelona, en especial els elèctrics. La mesura també servirà per reforçar les cadenes logístiques que passen pel port i potenciar el seu rol com a hub de distribució internacional per al sector de l’automoció, tal com estableix el seu pla estratègic. Un motor d’aquest augment de demanda prové de la xinesa Chery, que muntarà vehicles als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca.
La futura terminal comptarà amb un total de 104.938 metres quadrats una vegada estigui acabada el 2027. Aquesta zona està ocupada actualment per uns altres edificis i concessions, com les instal·lacions de Tersaco, la nau annexa i la zona d’aparcament, els magatzems pròxims a la dàrsena sud i els espais ocupats per la terminal Port Nou.
Com a conseqüència d’això, l’entrega de les superfícies es farà en cinc fases que inclouen la demolició de l’edifici de Tersaco i la nau annexa per part del futur concessionari. Les oficines de les empreses que l’ocupen en l’actualitat es traslladaran a l’edifici Asta, que està rehabilitant el Port de Barcelona. Aquesta nova instal·lació s’encarregarà del tancament perimetral de la concessió, de la reparació i la pavimentació de la seva superfície i de la instal·lació de la infraestructura i serveis necessaris per al seu funcionament. Així mateix, haurà de construir l’edifici d’oficines i els tallers i edificis de serveis corresponents, i incorporar lectors de matrícula i de QR als accessos, sistemes de control i seguretat i d’altres.
Notícies relacionadesTrens de 750 metres
Les condicions del concurs especifiquen que es valorarà especialment la proposta intermodal, amb el tren com a protagonista, així com la proposta de sostenibilitat del futur concessionari. La terminal se situarà al costat de la terminal ferroviària pública situada al tram VI del Port. S’ampliarà perquè puguin operar trens de 750 metres amb els tres amples de via: UIC, ibèric i mètrics, i comptarà amb un espai de 3 hectàrees per facilitar les operatives de càrrega i descàrrega dels trens. La nova terminal tindrà accés directe a la terminal ferroviària, cosa que facilitarà crear xarxes logístiques basades en el transport marítim i ferroviari que donin servei als mercats espanyol i europeu.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia