Automoció

Seat comença a produir els nous Cupra Formentor i León

La companyia bat un rècord de producció diària de vehicles, amb 2.646 unitats

El Nuevo Cupra Formentor en la línea de producción de la fábrica de SEAT en Martorell (Barcelona)

El Nuevo Cupra Formentor en la línea de producción de la fábrica de SEAT en Martorell (Barcelona) / EFE/Alejandro Garcia

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Seat ha iniciat a la línia 2 de la fàbrica de Martorell (Baix Llobregat) la producció dels nous Cupra Formentor i Cupra León, uns models redissenyats que començaran a entregar-se el tercer trimestre d’aquest any. Les noves versions dels dos models incorporen novetats tecnològiques i de disseny, així com nous motors i interiors i més proporció de materials reciclats.

Tot això coincideix amb la ratificació de l’objectiu de la companyia d’arribar aquest any a una producció rècord d’uns 519.000 vehicles, un nivell sense precedents en la història d’aquesta fàbrica, construïda el 1993. En una visita amb periodistes, el vicepresident executiu de producció i logística de Cupra, Markus Haupt, va assegurar que aquests 519.000 vehicles produïts són l’estimació per al tancament del 2024. L’esmentada estimació confirma la realitzada fa uns mesos.

El director de la planta de Martorell, José Arreche, va confirmar que aquesta és la previsió per al tancament de l’exercici, a falta de veure com evoluciona la segona part de l’any. En qualsevol cas, Arreche va dir que confia que la fàbrica de Martorell se situï "per sobre dels 500.000 vehicles" fabricats al tancament del 2024, de manera que se superarien els 500.005 vehicles produïts el 2019. D’entrada, la planta, que compta amb una superfície de 2,8 milions de metres quadrats –equivalent a uns 400 camps de futbol– i que dona feina a més de 12.000 persones, ja ha batut aquest any el seu rècord històric de vehicles diaris produïts, amb 2.646 cotxes, una fita que va assolir el passat 6 de febrer, va explicar Arreche.

El rècord actual de producció d’aquestes instal·lacions es remunta a l’any 2000, quan la planta de Martorell va fabricar 516.646 vehicles. Si Martorell produís aquest any 519.000 vehicles, suposaria un 17% més que el 2023, quan va fabricar 443.443 cotxes.

Tres línies

Notícies relacionades

La producció es reparteix entre tres línies: la línia 1, la dels Seat Arona i Ibiza, fabrica diàriament 1.140 cotxes; la 2, la que produeix el Seat León, el Cupra León i el Cupra Formentor, fabrica al dia uns 1.092 vehicles, un cada 1 minut i 14 segons, mentre que la línia 3, la de l’Audi A1, produeix la resta de la producció, poc menys de 300 unitats diàries.

Actualment, el Cupra Formentor és el vehicle més produït a Martorell i el segon lloc l’ocupa el Cupra León. Per prendre consciència de la dimensió de la transformació que afronta la planta de Seat a Martorell, Arreche va explicar que aquesta fàbrica va costar uns 245.000 milions de pessetes el 1993, l’equivalent a uns 1.430 milions d’euros, i que l’electrificació de la planta de Martorell suposarà una inversió de més de 3.000 milions, més del doble d’aquella xifra. Seat arrencarà a l’agost les obres per començar a implantar la plataforma elèctrica..

Temes:

Seat