Reunió sense avenços
Treball es resigna a tirar endavant la reducció de la jornada sense la CEOE
El secretari d’Estat d’Ocupació acusa la patronal de "burlar-se de la democràcia"

El Ministeri de Treball va acusar ahir la patronal CEOE de "burlar-se" del "diàleg social" i de la "democràcia" després de negar-se a pactar una llei per a la reducció de jornada a les 37,5 hores setmanals. Els empresaris, tal com va avançar EL PERIÓDICO, han desatès l’ultimàtum fet per Yolanda Díaz i es van personar a la taula de diàleg social d’ahir sense una proposta escrita per disminuir el temps de treball. No només això, sinó que, segons els va retreure Treball després de la trobada, es van oposar a negociar cap tipus de disminució efectiva de la jornada màxima. El Govern es resigna així a tirar endavant la norma únicament amb el suport dels sindicats.
"Em temo que hi ha massa llasts polítics de la patronal", va acusar el secretari d’Estat d’Ocupació, Joaquín Pérez Rey, en roda de premsa després de la trobada amb els agents socials. Des de l’organització presidida per Antonio Garamendi preparen una resposta contundent al pols de Treball, si bé després de la reunió van declinar replicar a les crítiques.
"Se’ns ha convocat a una nova reunió dilluns. Així és que la taula continua oberta i no farem valoracions en aquest moment", van dir fonts de la patronal. Malgrat que ningú vol donar formalment per trencada la taula i tret de canvi de guió, les negociacions en el si del diàleg social per a la llei de reducció de jornada van saltar pels aires.
Sense prou suports
Treball dona per segur l’acord amb els sindicats, que ja el van avançar en l’última reunió, i ara també el no de la patronal, fet que emplaça la negociació a una més que probable última reunió dilluns que ve, en la qual els de Yolanda Díaz esperen acabar de tancar el text que després remetran al Congrés. Allí, de moment, no té prou suports assegurats i la negociació per a la reducció de jornada a les 37,5 hores entrarà ja en lògica netament parlamentària.
La mesura estrella del Govern en matèria laboral per a aquesta legislatura arribarà al Congrés sense l’aval tripartit del diàleg social. El secretari d’Estat d’Ocupació va qualificar de "burla" al "diàleg social" i a la "democràcia" –ja que era en el programa electoral de Sumar– que, després de sis mesos de negociacions per reduir la jornada laboral per llei, la patronal s’assegui a la taula afirmant que està en contra de la mesura.
Notícies relacionadesEl Ministeri de Treball justifica la necessitat de reduir per llei la jornada laboral per poder arribar així a la totalitat de les empreses. Actualment, segons dades de l’OCDE, a Espanya es treballa de mitjana unes 38,2 hores setmanals. Aquesta dada és una mitjana, ja que alguns convenis preveuen jornades superiors i d’altres d’inferiors. Segons les dades recopilades per Treball, 8 de cada 10 assalariats es veurien afectats per la disminució a 37,5 hores setmanals.
El principal argument de la patronal és que la negociació col·lectiva té autonomia pròpia i que la jornada es va reduint en aquells sectors en els quals hi ha marge empresarial per a això. I on no hi ha marge, segons sostenen els empresaris, no és bo reduir-la, perquè es llasta la viabilitat de les empreses esmentades. Treball i els sindicats estan enutjats amb la CEOE, ja que entenen que li han donat marge per entrar a negociar.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Mort del Papa L’últim adeu a Francesc es posa en marxa: el funeral serà aquest dissabte
- Patologies Ictus: símptomes de l’accident cerebrovascular que ha causat la mort del papa Francesc
- La mort del pontífex Illa lloa que el papa Francesc posés «pobres i desvalguts al centre» de l’Església
- Entrevista Ángel Fernández, cardenal espanyol que participarà en l’elecció del nou Papa: «No em fa vertigen, però serà una experiència única»