Espanya es desmarca dels països de l’OCDE que han recuperat salaris
El poder adquisitiu dels espanyols està un 2,5% per sota del que tenien abans de la covid, segons un informe de l’organisme

Les principals economies del planeta es recuperen de la que ha sigut l’escalada de preus experimentada més gran en les últimes dècades. El desconfinament després de la pandèmia va generar una sèrie de colls d’ampolla en la producció i distribució que, atiats després per la guerra d’Ucraïna i les seves distorsions sobre el subministrament energètic, va portar la inflació fins als dos dígits. Una cosa que a Espanya no es veia des del segle passat. D’aquí fins ara l’economia ha anat esmorteint els efectes d’aquesta crisi de preus, que ha mossegat amb virulència la butxaca de la ciutadania. La meitat dels països de l’OCDE ja se n’han recuperat salarialment, mentre que l’altra meitat encara no. I Espanya figura entre els segons.
L’OCDE va publicar ahir el seu informe Perspectives d’ocupació de l’OCDE 2024, en què analitza com està i com evolucionarà l’ocupació i els salaris a curt termini. I el cas espanyol deixa un balanç agredolç. D’una banda, fort creixement de l’ocupació, però perspectives a curt termini de desacceleració. De l’altra, insuficients increments salarials per al conjunt dels treballadors, però forts augments del salari mínim sense que això hagi llastat l’ocupació.
L’organisme destaca en el seu informe el "fort dinamisme" que està experimentant l’ocupació a Espanya. Durant aquest exercici ha continuat batent rècords i se situa actualment per sobre dels 21,4 milions d’afiliats a la Seguretat Social, un màxim històric. En paraules del Govern, "va com un coet".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores