Caprabo preveu facturar 900 milions en tres anys i obrir 38 supermercats

La cadena invertirà 60 milions d’euros en un pla a fi de disparar les vendes un 15% i aconseguir una quota de mercat del 5%

Caprabo preveu facturar 900 milions en tres anys i obrir 38 supermercats
1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

El mateix dia que compleix 65 anys i el mateix any en què acaba un pla de rellançament que havia de portar la cadena a créixer, Caprabo posa en marxa una segona estratègia de l’estil amb meta semblant, però ambició molt més gran: "Hem posat una base sòlida per reconquerir el mercat". Així ho va emfatitzar fins a tres vegades el president del consell d’administració de Supratuc (que té a parts iguals Eroski i el grup txec EP per administrar Caprabo), Javier Amezaga, en la presentació d’un pla per elevar un 15% les vendes de la cadena d’aquí a desembre del 2026 i arribar a una quota de mercat del 5%. És a dir, que el 5% de consumidors catalans facin habitualment la seva compra en aquests establiments, en comptes del 4,76% actual, segons la mateixa companyia.

Notícies relacionades

Per aconseguir-ho, la cadena ha decidit invertir 60 milions d’euros en 11 grans línies d’actuació que consisteixen, a grans trets, a abaixar preus, donar més pes a la seva marca pròpia, disposar de més assortiment, donar-li més protagonisme als frescos com una de les seccions que millor els funcionen (en especial, la fruiteria, la fleca i el menjar preparat), invertir en tecnologia per reduir temps d’espera a les caixes o afinar més la punteria amb les promocions i –com dos dels elements centrals– augmentar el nombre de supermercats i reformar tota la seva xarxa de botigues.

Quant a les obertures, Caprabo preveu estrenar 38 supermercats des d’ara al 2026. Vuit seran propis i 30, franquícies. I així, en total, esperen passar dels 780 milions d’euros que van facturar el 2023 a uns 900 milions d’euros el 2026.