El port de Barcelona connecta a l’electricitat la terminal de Hutchison

Els portacontenidors que arribin a la infraestructura podran parar motors per operar, ja que el sistema OPS els servirà energia renovable

El port de Barcelona connecta a l’electricitat la terminal de Hutchison
1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Port de Barcelona ja subministra electricitat en una de les seves terminals de contenidors, la més gran i moderna, Hutchison Ports BEST. Aquest és el primer sistema d’aquest tipus instal·lat en un port del Mediterrani i permetrà servir energia 100% renovable als vaixells, de manera que puguin parar els motors mentre són al port. Amb un pressupost de 200 milions d’euros, el pla Nexigen del port aconseguirà electrificar tots els seus molls i reduir les emissions de l’activitat portuària.

L’Onshore Power Supply (OPS) de Hutchison, amb un cost de cinc milions d’euros, s’ha instal·lat en paral·lel a les obres d’ampliació de la terminal semiautomàtica de la multinacional xinesa. S’ha desplegat una xarxa de mitjana tensió amb 3.000 metres de cable fins a l’extrem del moll, amb tres caixes de connexió compatible amb la frenètica activitat d’aquesta terminal, autèntica joia de la corona del port i on ahir les grues i vaixells de portacontenidors carregaven i descarregaven sense parar, aliens a l’acte protocol·lari que es desenvolupava sobre el bloc 34, l’extrem de les seves instal·lacions.

Per clausurar l’acte d’ahir, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, va dir que és un «projecte clau per a l’estratègia de país de Catalunya», que quan ha crescut ho ha fet «mirant al mar», ja fos en la construcció de Barcelona, en la revolució industrial o ara. «El nucli de la política econòmica de Catalunya és la reindustrialització i per avançar cal fer-ho de forma descarbonitzada. Si Catalunya bat avui rècords en exportació, amb bona dinàmica, amb reptes geopolítics, la nostra economia demostra un dinamisme molt important i l’economia blava és clau», va descriure.

Neutralitat en emissions

Notícies relacionades

El port, que aspira a ser neutre en emissions el 2050, va recordar el president, «ha de portar a terme una transició verda alhora que continua sent competitiu: som un país que aporta solucions i les comparteix amb el planeta, liderem la innovació, la transició energètica».

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, per la seva banda, va assegurar que es tracta d’un dia «transcendent» perquè és l’inici del temps en què els ports «deixaran d’emetre fums i de contaminar».