Trànsit marítim

La crisi del mar Roig dispara el transbord de contenidors al port de BCN

La crisi del mar Roig dispara el transbord de contenidors al port de BCN
1
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso

L’alteració del trànsit marítim per la situació geopolítica que provoca que els vaixells portacontenidors envoltin el cap de Bona Esperança i evitin el pas pel canal de Suez, ha convertit el Port de Barcelona en plataforma de redistribució de mercaderies cap al Mediterrani oriental. El transbord de contenidors, que ha crescut un 45% el primer semestre de l’any, ha obligat el port a reorganitzar la seva activitat per evitar els problemes de congestió.

Aquests problemes van arribar entre finals de març i principis d’abril a una "situació crítica", en paraules del director general del port, José Alberto Carbonell. Per intentar pal·liar el col·lapse, les terminals del port operen ara també de nit, mentre que la terminal B, creada per acollir grans creuers, està absorbint una part del trànsit de mercaderies. Així mateix, s’ha establert un nou sistema d’amarratge dels vaixells perquè no afecti el trànsit local. Davant el litoral barceloní, d’un temps ençà és habitual observar una cua de vaixells portacontenidors a uns quilòmetres de la costa. L’obertura entre finals d’agost i principis del 2025 dels set nous blocs de la terminal de contenidors Hutchison Ports Best "evitarà un nou col·lapse", diu el president del port, Lluís Salvadó, que indica que la previsió de tot el sector marítim és que la situació al mar Roig no es resolgui fins al 2025.