Presentació anual
El boom dels serveis eclipsa la millora industrial a Catalunya
El pes de les factories sobre el total del PIB es dilueix malgrat que creix amb noms de pes i guanya en productivitat

Malgrat la crisi de semiconductors, que va semiparalitzar les automobilístiques fa un parell d’anys, o l’encariment de l’energia, el sector industrial català ha aconseguit trencar amb l’apatia en què estava instal·lat en l’últim lustre i tornar a guanyar volum. De Chery a la Zona Franca a Iljin a Mont-roig del Camp, passant per Kronospan a Tortosa, el teixit industrial català s’ha reforçat amb noms propis de pes durant els últims tres anys. No obstant, el boom dels serveis experimentat des de la recuperació de la crisi de la covid està eclipsant aquest bon moment del sector secundari, que continua diluint el seu pes en el conjunt de l’economia catalana.
El conseller d’Empresa i Treball en funcions, Roger Torrent, va presentar ahir l’informe anual de l’estat de la indústria a Catalunya, referent a l’exercici 2023. «Ha sigut una prioritat clara per al Govern», va dir.
Notícies relacionadesMalgrat la seva ambició de reforçar el múscul industrial de Catalunya, la seva contribució al total del PIB català ha disminuït des que va assumir la cartera. No perquè la indústria vagi pitjor, sinó perquè, comparativament, els serveis van molt millor i això dilueix el percentatge industrial. El 2021, les factories catalanes aportaven el 18,25% del PIB, mitjançant 44.481 milions d’euros anuals, i el 2023, últimes dades disponibles de l’Idescat, aportaven el 17,1%, amb 50.034 milions d’euros anuals.
La conselleria, però, es mostra satisfeta amb la tendència a curt termini.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump