Estudi de Facua

L’oli d’oliva és fins a 5 euros més car segons la ciutat o el barri

L’oli d’oliva és fins a 5 euros més car segons la ciutat o el barri

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Comprar un litre d’oli d’oliva verge extra marca Carbonell en gran part dels supermercats Eroski d’Espanya costa gairebé 14 euros. Excepte en els establiments de Pontevedra, on surt a poc més de nou euros. Una garrafa Oleoestepa està a uns 70 euros en un Hipercor de València o de Saragossa, però aquesta setmana es venia en oferta per menys de 50 euros en els de Barcelona. I el mateix litre de verge extra Hojiblanca marca Coosur s’anuncia a 14 euros en els Alcampo de Sevilla i Linares, i a 10 euros, a Ourense. Són dades de Facua, que torna a la càrrega en la seva lluita perquè el Govern investigui el comportament dels supermercats davant aquesta crisi inflacionista i que deixa clar el seu sentir davant aquestes diferències: «És un absolut escàndol, tenint en compte que fa 19 mesos que estem amb la prohibició d’aplicar pujades de marges en els preus dels aliments amb l’IVA rebaixat».

Notícies relacionades

Així ho va manifestar el secretari general d’aquesta organització en defensa dels drets dels consumidors, Rubén Sánchez, que, després de recopilar comparatives de preus abans i després de la rebaixa de l’IVA, i fins i tot de la mateixa marca d’oli venuda en diferents supermercats, s’ha proposat ara denunciar les diferències de preus en funció del lloc d’Espanya en el qual es compri aquest producte. Facua ha visitat sis cadenes de supermercat diferents en una vintena de ciutats i ha arribat a la conclusió que sí, que la mateixa marca es pot vendre al mateix supermercat fins a 5 euros més cara depenent de la ciutat en la qual s’adquireixi.

Sánchez acusa Carrefour, Eroski, Hipercor i Alcampo d’aquesta pràctica, en aquest últim cas agreujada per haver detectat diferències de més d’1 euro en funció del barri de Saragossa o Madrid que es visiti. En canvi, eximeixen Mercadona i Dia, que, segons la seva investigació, venen el producte al mateix preu a tot arreu.

Temes:

Barcelona Eroski