La Diputació de BCN destinarà 300 milions a adaptar-se al teletreball
L’organisme reduirà de 33 a 20 els edificis ocupats i renovarà les instal·lacions
Lluny de la caricatura de les oficines del segle XX, amb funcionaris segellant documents entre muntanyes de papers sobre les seves taules decorades per fotografies familiars i un núvol de fum de tabac perfumant l’ambient, la Diputació de Barcelona es disposa a reconvertir les seves dependències per fer-los llocs diàfans, verds, impersonals, pensats per a treballs corals i adaptats a la nova realitat del teletreball.
L’organisme públic inicia una renovació de les seves instal·lacions i una reorganització de les rutines dels seus 3.600 empleats, amb un pla per reduir de 33 a 20 el nombre d’oficines de què disposa actualment a la província de Barcelona i compassar-les a les menors necessitats d’espai que implica tenir gran part de la plantilla treballant a distància tres dies a la setmana. Per fer-ho possible, segons explica a EL PERIÓDICO el director de serveis, edificació i logística, Eloi Juvillà, l’entitat provincial hi invertirà durant els pròxims vuit anys un total de tres-cents milions d’euros.
No només el sector privat ha transformat els seus centres de treball després de descobrir, forçats per la pandèmia, que treballar des de casa és possible per a molts professionals. També l’Administració adapta els seus espais per a noves dinàmiques internes, pivotant cap al que s’ha batejat com a "oficines híbrides", que evoquen els espais que van popularitzar tecnològiques de Silicon Valley. La idea els va sorgir quan des de direcció es van començar a adonar que, sistemàticament, una de cada quatre cadires sempre estava buida, o bé perquè el seu usuari estava de vacances, de baixa o en una formació.
Estalvi en manteniment
Des dels quarters generals de la Diputació encara no tenen clar què faran amb els 13 immobles que els quedaran buits després de la reorganització que han començat aquesta legislatura. Sí estimen que la inversió per a les obres –aquests 300 milions– la tindran amortitzada en un termini de 27 anys, a causa de l’estalvi en manteniment que preveuen. Ara gasten uns 19 milions a l’any per a aquests 33 edificis i estimen baixar a 15 milions després de la reordenació.
"Adaptarem els nostres centres de treball al model híbrid de presencialitat i teletreball, fet que permetrà als nostres empleats conciliar millor la seva vida laboral i personal i augmentar la seva productivitat en un entorn més flexible", resumeix la diputada de serveis generals i transició digital, Pilar Díaz. No en va, la meitat dels 3.600 empleats de l’organisme viuen fora de Barcelona i el fet d’estalviar-se el desplaçament a les oficines fins a tres dies a la setmana constitueix un benefici.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia