Bonificacions a les autopistes

El Govern no preveu la gratuïtat en tots els trams de la C-32 i C-16

La Conselleria de Territori justifica amb "l’equilibri territorial" la decisió d’aixecar alguns peatges de les dues vies i d’altres no

GEMMA CAMPS | MIREIA ARSO | DAVID BRICOLLÉ | REGIÓ 7| VÍDEO: EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts
Germán González
Germán González

Periodista.

ver +

A partir del pròxim 4 de novembre, les autopistes C-16 i la C-32 sud seran gratuïtes en els trams de peatge per als trajectes de mobilitat obligada entre Terrassa i Manresa, en el cas de la primera, i entre Sitges i el Vendrell, en el cas de la segona. La gratuïtat serà per a aquells viatges d’anada i tornada el mateix dia, de dilluns a divendres no festius. Són les noves bonificacions del 100% que aquest dimarts va aprovar el Consell Executiu en aquests trams de via. L’objectiu és afavorir els usuaris que es desplacin de manera obligada, bé per residència o per feina, i optimitzar vies d’alta capacitat al descongestionar-ne altres de saturades com la C-55 i la C-31.

Notícies relacionades

La gratuïtat busca compensar aquells ciutadans que viuen lluny de Barcelona i que a més no tenen tan bones connexions en transport públic. Així, la Generalitat pretén millorar la seguretat viària i també afavorir l’"equilibri territorial". És l’argument utilitzat per explicar per què aquests trams i no d’altres. Les mateixes fonts assenyalen que de moment es concentrarà la gratuïtat en els trams anunciats abans d’analitzar i prendre decisions sobre el conjunt d’aquestes vies de pagament. En el cas de la C-16, la bonificació del peatge Manresa-Terrassa afavorirà el desplaçament de residents a les comarques del Vallès cap al centre de Catalunya.

El cost per a la Generalitat dels descomptes i les bonificacions en el conjunt de les vies de peatge catalanes és de 50 milions d’euros anuals.