Adquisició frustrada

La CE indica que la compra d’Air Europa era més difícil que el 2021

La Comissió Europea apunta que l’operació per part d’Iberia hauria sigut perjudicial per a «un gran nombre de rutes»

La CE indica que la compra d’Air Europa era més difícil que el 2021

EUROPA PRESS - Archivo

1
Es llegeix en minuts

Un dia després que Iberia anunciés que renunciava a comprar Air Europa, la Comissió Europea va donar la seva (breu) versió. L’Executiu comunitari es va escudar en l’afirmació que l’operació hauria perjudicat «un gran nombre de rutes» i va insistir que la seva única preocupació era la pujada del preu dels bitllets i l’empitjorament de la qualitat del servei.

«Hem analitzat en profunditat l’impacte de l’operació sobre la competència, especialment en aquelles rutes en les quals els vols alternatius són limitats. La nostra anàlisi en profunditat va indicar que la fusió hauria afectat negativament la competència en un gran nombre de rutes nacionals, de curta distància i de llarga distància dins, cap a i des d’Espanya en les quals les dues aerolínies competeixen estretament», va exposar la comissària de Competència, Margrethe Vestager, en un comunicat.

Notícies relacionades

Possibles «efectes adversos»

La dirigent comunitària, la mateixa que havia donat el beneplàcit a la fusió de la italiana ITA (antiga Alitalia) per Lufthansa unes setmanes abans, va afegir que la seva preocupació era que l’operació pogués tenir «efectes adversos per als passatgers (tant clients comercials com consumidors) en termes d’augment de preus o disminució de la qualitat dels serveis». En aquest sentit, va reconèixer que malgrat que la matriu d’Iberia, IAG, va oferir cedir diverses rutes, això «no abordava plenament les nostres preocupacions en matèria de competència».

Temes:

Iberia