Al Regne Unit
Iberdrola dispara la seva expansió al comprar ENW per 5.000 milions
L’energètica es converteix en el segon operador més gran en el mercat britànic

Iberdrola dispara la seva expansió en el negoci de xarxes elèctriques i es confirma com un gegant energètic al Regne Unit. L’elèctrica espanyola es va imposar en un dur procés de licitació al consorci format per la francesa Engie i el fons canadenc CDPG, i va firmar l’adquisició del 88% de l’elèctrica britànica Electricity North West (ENW), que gestiona les xarxes elèctriques al nord del país. La transacció es tanca amb un valor de fons propis de 2.100 milions de lliures (2.500 milions d’euros), amb la qual cosa l’import total de l’operació incloent-hi deute ascendirà a 5.000 milions d’euros. El grup japonès Kansai mantindrà un 12% del capital de la companyia anglesa.
Iberdrola emmarca l’operació en l’estratègia de potenciar el negoci de xarxes en països estables i amb solvència com a destí d’inversió. El grup potencia l’expansió internacional i aprofita la important caixa que acumulava després de la renúncia a l’adquisició als EUA de PNM i gràcies a la venda dels actius a Mèxic per un import superior als 5.400 milions d’euros, i amb unes plusvàlues de 1.165 milions després d’impostos que porten els beneficis de la companyia fins a màxims històrics.
L’adquisició accelera l’aposta i el creixement d’Iberdrola en el negoci de xarxes, i la converteix en la segona companyia de transport i distribució regulada d’electricitat al Regne Unit.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros