Violació de la intimitat
Google i Meta van acordar enviar publicitat a menors d’edat
Una investigació periodística revela un pacte que incompleix les mateixes normes del gegant de les recerques a internet
Google i Meta van tancar un acord secret per enviar publicitat a usuaris menors d’edat, segons ha destapat una investigació del Financial Times, un projecte que incompleix "deliberadament" les mateixes normes del gegant de les recerques a internet. El diari econòmic britànic informa que Google va allargar la mà a Instagram, propietat de Meta, per llançar una campanya promocional d’anuncis que s’adreçaven a usuaris d’entre 13 i 17 anys. Aquesta campanya es va vehicular a través de Youtube, propietat d’Alphabet, l’empresa matriu de Google. Per ara, es desconeix quant va cobrar per això.
Segons assenyalen els documents i les fonts internes consultades pel FT, Google hauria pres mesures per dissimular la intenció de la seva campanya, prohibint als equips implicats en el projecte fer qualsevol referència per escrit a l’edat dels seus objectius publicitaris. En lloc d’especificar que eren menors, aquests usuaris apareixien registrats en el sistema com a "desconeguts". En les seves converses privades, Google presumia de l’ús "realment impressionant" que els usuaris de 13 i 17 anys feien de Youtube.
Prohibició interna
D’aquesta manera, el gegant tecnològic de Menlo Park, Califòrnia, hauria tancat l’acord amb Meta sabent que les seves polítiques prohibeixen teledirigir publicitat a adolescents menors de 18 anys, així com utilitzar les seves dades per personalitzar-la. Google també té polítiques que prohibeixen eludir les seves pròpies directrius.
Després de ser contactada pel FT, Google va cancel·lar el projecte, va obrir una investigació interna i va negar que s’hagi enviat anuncis a usuaris de Youtube menors d’edat. "Prohibim la personalització d’anuncis a menors de 18 anys, punt. (...) Hem confirmat que les salvaguardes van funcionar correctament en aquest cas", va explicar la companyia.
Meta també ho ha negat. No obstant, el rotatiu assenyala que aquest projecte secret ja estava en desenvolupament quan, al gener, el director executiu del gegant, Mark Zuckerberg, va comparèixer davant el Senat nord-americà per demanar perdó als familiars de nens i nenes que havien mort per causes aparentment relacionades amb el seu ús de xarxes socials com Facebook o Instagram.
- Jorge Ponce: "N’hi ha que han perdut més que ‘El hormiguero’ amb l’arribada de ‘La revuelta’
- Copa Amèrica-BCN ¿I ara què?
- INFRAESTRUCTURES Urgell patirà la fase d’obres més sorollosa els pròxims sis mesos
- El Barça es tatua la felicitat
- El gran inici blaugrana a la lliga La ‘màquina’ golejadora de Flick
- Inici de la lliga dels EUA L’NBA del pare, el fill i Jordi Fernández
- Bàsquet El Barça perd Laprovittola per a tota la temporada
- Protagonistes al juny a Wembley El Reial Madrid i el Dortmund reediten l’última final com una pel·lícula d’espies
- El gran inici blaugrana a la lliga La ‘màquina’ golejadora de Flick
- Apunt Dissabte hi ha concert