L’ús de punts de recollida i entrega de paquets es dispara en un lustre

La preferència per aquest repartiment de petita mercaderia creix 16 punts des del 2020, segons una enquesta de CTT Express

L’ús de punts de recollida i entrega de paquets es dispara en un lustre
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Quan fa quatre anys la filial espanyola de paqueteria urgent del grup CTT va enquestar diversos consumidors assidus a la compra online, una de les seves grans conclusions va ser que només el 2% d’aquesta mostra representativa utilitzava punts de conveniència per recollir els paquets. Repetida la mateixa consulta el 2024, la proporció és significativament més gran: avui dia, utilitzen aquest tipus de serveis un 18% dels consumidors que adquireixen productes a través d’internet, que suposa una massa 16 punts més gran.

D’acord amb les dades de l’estudi Ecommerce que elabora des de fa cinc anys aquesta companyia, CTT Express, aquesta fórmula estaria substituint, més que l’entrega a domicili, la recepció de paquets a l’oficina. Sobretot perquè (sempre segons aquesta enquesta feta a unes 500 persones d’entre 20 i 60 anys) 7 de cada 10 compradors continuen preferint l’entrega a casa, mentre que la proporció de gent que demana que els paquets els arribin al seu lloc de treball descendeix del 19% al 13%.

"En la nostra primera edició de l’estudi d’hàbits de consum, l’entrega a l’oficina representava el 19% dels enquestats. Cinc anys més tard, les necessitats han canviat i la recepció d’enviaments en punts de proximitat s’ha obert pas davant la necessitat d’un servei còmode i, sobretot, flexible, compatible amb el nostre ritme de vida", explica, en un comunicat, la directora de comunicació i marca de CTT Express, Leticia Martín.

Es basa, essencialment, en el 40% d’enquestats que expliquen la seva preferència per aquest tipus de serveis amb l’amplitud horària que hi guanyen, el 30% que fan referència a la comoditat i a la proximitat a casa o al 20% que ho atribueixen a una qüestió de costos d’enviament.

Tothom hi guanya

"Aquest servei es converteix així en un win-win per a totes les parts implicades: les empreses de transport, que poden agrupar els enviaments i guanyar en eficiència i en qualitat de servei; el punt de proximitat, que atrau potencials clients als seus establiments; i el destinatari, que recorre a un servei còmode i flexible", afirma aquesta mateixa directiva.

"L’entrega concertada en un punt és el més òptim per a la salut pública i el foment del comerç local", defensava fa un temps, en conversa amb EL PERIÓDICO, Sheila Sastre, directora de Nacex Shop, una altra de les empreses que està completament abocada a aquest format. "En els últims quatre anys [el fenomen] ha crescut més que en els últims 10, l’avenç és brutal en relació amb els 20 anys que fa que existeix aquesta fórmula: cada vegada hi ha més botigues i cada vegada la gent ho demana més", assegurava.

I vet aquí una altra de les claus del creixement de la tendència: que cada vegada hi ha més comerços que hi estan interessats, i més taquilles de recepció de paquets distribuïdes en punts estratègics de les ciutats. Tant és així que el sistema també està agafant cada vegada més cos, com a alternativa per tornar paquets, no només per anar-los a recollir.

Notícies relacionades

De fet, en aquest cas, la diferència entre els consumidors que s’inclinaven per acudir a un establiment per tornar paquets el 2020 i els que ho fan ara el 2024 és fins i tot més gran que en la recollida, de 18 punts. El 2020 eren el 17%; actualment són el 35%. D’acord amb aquesta enquesta, aquest creixement també s’explica per "la proximitat al domicili i la comoditat".

A més de tot això, aquest estudi també afirma que la gran majoria de les compres online es fan des del mòbil, que el que més es compra és roba, tecnologia i també productes de farmàcia i parafarmàcia, i que, en general, el públic s’estima més rebre els paquets al matí.