Bon Preu millora el seu resultat un 14% el 2023 fins als 179 milions

El grup salda l’últim exercici amb una inversió de 150 milions d’euros per continuar creixent, una dada que preveu replicar aquest any

El interior de un supermercado Bonpreu en Barcelona

El interior de un supermercado Bonpreu en Barcelona / ZOWY VOETEN

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Amb el balanç del 2023 ja oficialment tancat, el grup Bon Preu és gairebé un 14% més rentable avui que fa un any. És a dir, la companyia que hi ha darrere de la segona cadena de supermercats on més es compra a Catalunya ha millorat un 14% el seu ebitda. Aquest indicador financer que mesura el que guanya una empresa abans de restar el pagament d’impostos, interessos si es té deute o l’amortització de les inversions fetes, per exemple, es va situar en els 179 milions d’euros. El grup prefereix no revelar com queda el benefici final, però, a tall de referència, el 2022 obtenia un ebitda d’uns 157 milions d’euros i el resultat net es quedava en els 55 milions.

L’empresa fundada i dirigida per Joan Font sí que explica, en canvi, que va vendre l’any passat per valor de 2.259 milions d’euros, que això suposa engrandir un 9% el seu volum de negoci i, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, que va situar els seus guanys bruts en aquests 179 milions d’euros, que això implica incrementar tres dècimes el seu marge d’ebitda fins al 7,9% (el que guanyen, en brut, sobre el que ingressen) o que va aportar 91,6 milions d’euros a les arques públiques entre impostos (33,4 milions d’euros) i cotitzacions a la Seguretat Social (58,2 milions).

Sis nous supermercats

Notícies relacionades

La carpeta de despeses inclou també una inversió total de 150 milions per continuar creixent, una xifra que eleva en un 43% els volums de l’exercici previ, però que no és gens excepcional. "La tendència serà aquesta, invertir entorn d’aquestes xifres", apunten des de l’empresa. Aquests diners es van destinar, l’any passat, a obrir sis nous supermercats a Barcelona, Lleida, Sitges (Garraf), Sabadell (Vallès Occidental) i Tona (Osona); reformar integralment els establiments de Tremp (Pallars Jussà), Piera (Anoia) i Sant Celoni (Vallès Oriental); ampliar l’abast de la botiga online, i inaugurar dues gasolineres a Viladecavalls (Vallès Occidental) i Sarrià de Ter (Gironès). Des de principis d’any ja han obert dos nous supermercats a Teià (Maresme) i la Seu (Alt Urgell), i l’objectiu és obrir-ne com a mínim quatre més.

Aquest increment del nombre de punts de venda ha anat acompanyat també d’un important creixement de la plantilla.