CaixaBank usarà la intel·ligència artificial en tasques d’atenció al client
La primera gran incursió de CaixaBank en el camp de la intel·ligència artificial (IA) acaba amb "èxit", ja que la companyia ha decidit instal·lar un petit assentament en aquest terreny, i –el que és fins i tot més significatiu al tractar-se del segon banc més gran d’Espanya– treballar per fer-lo créixer.
El banc desplegarà per tot el grup solucions tecnològiques que han estat testant l’últim any en el marc del projecte GenIAI, que va suposar posar 100 empleats a treballar exclusivament en això. A aquesta segona fase li han dit Projecte GalaxIA i suposa, entre altres coses, que una intel·ligència artificial interfereixi en algunes tasques de l’atenció al client.
Cinc primers casos
Notícies relacionadesEn concret, els cinc primers casos d’ús que s’implantaran són un assistent cognitiu intern perquè sigui més fàcil buscar informació en el sistema, un sistema de millora de la conversa en el que anomenen el mur entre gestor i client, una eina per programar noves solucions tecnològiques de manera molt més simple, un altre assistent per al contact center amb l’objectiu que el professional tingui molta més informació del problema pel qual el client s’hi adreça (sobretot quan es tracta de casos que ja acumulen gestions prèvies o que requereixen molta agilitat, com amb el bloqueig de targetes) i una última solució per gestionar més àgilment les reclamacions en el servei d’atenció al client. "Per identificar i classificar casos, i ajudar en la gestió operativa dels mateixos els equips especialitzats", completen des de l’entitat.
"L’objectiu d’aquest projecte és millorar l’experiència de clients i empleats i elevar la productivitat i l’eficiència, ja que els professionals de l’entitat podran dedicar més temps a tasques de més valor afegit", justifica CaixaBank en un comunicat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia