Renfe busca ‘start-ups’ per poder millorar la informació en temps real

La licitació es porta a terme sense pressupost i busca "solucions tecnològiques innovadores", amb IA i computació quàntica

Viatgers a Atocha (Madrid). | JOSÉ LUIS ROCA

Viatgers a Atocha (Madrid). | JOSÉ LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts

Renfe pretén millorar l’experiència dels seus viatgers. Per a això ha licitat un concurs per dissenyar i desenvolupar una solució tecnològica per proveir els seus clients d’informació en temps real dels seus trens. Aquest contracte surt al mercat en ple estiu i després d’haver-se produït nombroses incidències en la infraestructura ferroviària, que han causat nombrosos retards i caos en algunes de les principals estacions del país. L’operadora justifica que posar en marxa aquesta "solució tecnològica innovadora" per l’augment de la demanda "dels clients per experiències de viatges superiors", en un context de competència entre els diferents mitjans de transport .

Aquesta iniciativa s’emmarca dins de la sisena convocatòria del seu programa de la seva acceleradora de start-ups, TrenLab, en què busca solucions com ara "assistents virtuals que ajuden els clients a trobar lloc en el pròxim tren, actualització instantània de la informació sobre rutes o canvi d’andanes, captura de dades mitjançant reconeixement de veu, xifratge de dades que blinden les operacions ferroviàries i les fan invulnerables als ciberatacs", segons va assenyalar la companyia en un comunicat. Les propostes s’han de presentar abans de la data límit, que és el 10 de setembre.

Entre les propostes que valorarà Renfe hi destaca la recerca de solucions per "transformar el sistema d’atenció al client a les estacions, convertint-lo en un centre d’atenció integral i eficient per oferir respostes ràpides, personalitzades i efectives als passatgers per resoldre les seves necessitats de manera proactiva" i la "provisió d’informació en temps real abans, durant i després dels viatges, oferint un nivell més elevat d’interacció amb Renfe a través del feedback instantani i l’escolta activa dels clients".

Notícies relacionades

"Millorar-ne l’eficiència"

Els altres dos reptes que persegueix amb aquest concurs Renfe és automatitzar i digitalitzar la captura de dades durant l’execució del manteniment del seu material rodador per "millorar l’eficiència i precisió en els processos d’inspecció, report i gestió de la documentació tècnica i de les peces reparables i no reparables" i incorporar computació quàntica per a l’assignació eficient de recursos com ara trens i tripulació i l’enfortiment de la ciberseguretat.

Temes:

Startups Renfe