Energia
Cepsa subministra biocombustibles a creuers a BCN
La firma comença a servir el carburant al port a Norwegian Cruise Line Holdings

L’energètica Cepsa ha començat a subministrar biocombustibles de segona generació a la indústria de creuers al port de Barcelona i, en els pròxims mesos, té previst continuar fent-ho de manera regular també al d’Algesires. Aquest nou combustible, produït a partir d’olis de cuina utilitzats, conté un 24% de component sostenible, cosa que, segons ha informat la companyia, evitarà l’emissió d’aproximadament 3.000 tones de CO2 a l’atmosfera.
El primer vaixell a rebre el subministrament ha sigut el Norwegian Escape, de la naviliera Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH), un barco de passatgers d’uns 325 metres d’eslora, i està previst que continuï utilitzant-lo durant tota la temporada turística de creuers a la Unió Europea. Cepsa també va subministrar biocombustible a dos vaixells més, també operats per NCLH, el Seven Seas Voyager i l’Oceania Riviera, de manera que l’empresa energètica es consolida com a referent en la transició energètica i líder en el subministrament d’energia per al transport marítim.
"Estem encantats que els biocombustibles de segona generació siguin aprofitats ara pel sector dels creuers en el seu viatge cap a la descarbonització.
Els combustibles marins poden utilitzar-se en vaixells sense necessitat de modificar els seus motors, i tenen un alt potencial de reducció de les emissions de CO2 en comparació amb els combustibles fòssils convencionals, arribant a una reducció de fins al 90% durant el seu cicle de vida, una condició que els converteix en una solució immediata ideal", va explicar Samir Fernández, director de Marine Fuel Solutions de Cepsa. Fernández va recordar que la firma té capacitat per subministrar aquests combustibles sostenibles a creuers de manera regular en la resta dels ports espanyols en els quals opera.
Reduir l’empremta de carboni
Aquest avenç es produeix en un moment en què l’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) està centrant la seva atenció en garantir que el sector disposi de prou accés a combustibles amb baixes emissions de carboni per aconseguir creuers amb emissions netes nul·les de carboni d’aquí al 2050. Segons l’últim informe de la CLIA sobre l’estat de la indústria de creuers, el 2023 més de 31 milions de persones arreu del món van triar fer un creuer, més de 8 milions per Europa.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu