Recurs davant el Suprem

Magyar Vagon exigirà al Govern una indemnització per l’opa fallida

El consorci hongarès no descarta llançar una nova oferta pública per adquirir Talgo

La companyia encapçalada per András Tombor no descarta demanar mesures cautelars 

Magyar Vagon exigirà al Govern una indemnització per l’opa fallida
2
Es llegeix en minuts

Magyar Vagon, el consorci hongarès que hi ha al darrere de l’oferta pública d’adquisició (opa) sobre Talgo, es planteja tornar a presentar una oferta per comprar l’empresa espanyola, després del veto anunciat pel Ministeri d’Economia per motius de "seguretat nacional" i d’"ordre públic", segons va anunciar ahir la companyia encapçalada per András Tombor en un fet rellevant publicat en la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Magyar Vagon afirma que, en els pròxims dos mesos, "té intenció d’interposar el corresponent recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Suprem contra la decisió del Consell de Ministres, instant la seva nul·litat" i exigint una "indemnització de tots els danys i perjudicis causats".

El consorci hongarès ha confirmat que, "atesos els greus perjudicis que la decisió del Govern d’Espanya suposa per als seus legítims interessos", ha decidit desistir de l’opa llançada pel 100% de Talgo, que va ser admesa a tràmit pel regulador el 22 d’abril per la "incertesa" que desperta el veto governamental en "els terminis de l’oferta i els costos de mantenir la seva vigència".

La companyia que optava a comprar Talgo explica: "Analitzarem i determinarem les actuacions procedents per a la defensa dels nostres legítims interessos, incloent-hi la petició de les mesures cautelars que, si escau, resultin apropiades. Tot l’anterior, sense perjudici de les restants actuacions que siguin procedents en altres instàncies, en particular, davant els òrgans competents de la Unió Europea".

"Absoluta indefensió"

La missiva, que es va firmar des de la ciutat de Budapest dijous passat, denuncia que "la decisió del Consell de Ministres no té la més mínima motivació i produeix a Magyar Vagon la més absoluta indefensió", en una oferta que consideren que "compleix tots els requisits legals vigents" i sobre la qual creuen que no "existeixen raons fundades per a l’oposició del Govern d’Espanya". És per aquest motiu que l’empresa hongaresa creu que la "decisió no s’ajusta a dret" i mirarà de "defensar la seva legitimitat".

Després de l’anunci, el consell d’administració i els accionistes de la ferroviària espanyola podran tornar a operar amb plena llibertat. Mentre l’operació hongaresa estava en marxa, tenien obligació de passivitat, per la qual cosa un inversor, si desitgés licitar per la companyia, ho havia de fer obligatòriament a través d’una contraopa sense que la companyia oferís cap informació addicional a la ja publicada anteriorment.

Notícies relacionades

Ara bé, ara, Pegasus, el consorci principal accionista de Talgo, podrà buscar un nou inversor que estigui disposat a afrontar una operació d’aquestes característiques. També poden iniciar una negociació amb Skoda Transportation, que al juliol va enviar a l’empresa una proposta de "combinació de negocis i d’integració industrial". Aquesta oferta consisteix a fusionar les operatives de les dues entitats, tot i que sense un canvi de socis, ja que la ferroviària txeca no té intenció d’aconseguir el control accionarial de Talgo.

Amb tot, malgrat les opcions que aparentment hi ha sobre la taula, el marge de maniobra dels partícips de l’espanyola és molt reduït perquè els seus principals competidors europeus van rebutjar en el passat comprar-la, entre aquests l’espanyola CAF, en el seu cas més enfocada a fabricar trens de curta distància. L’única oferta real d’adquisició que ha arribat al consell en els dos últims anys ha sigut l’hongaresa.

Temes:

Govern Budapest