Volotea dona entrada a Aegean en una ampliació de capital

La principal aerolínia grega adquirirà el 21% del capital de la ‘low cost’ en una operació per valor de 100 milions d’euros

Volotea dona entrada a Aegean en una ampliació de capital
2
Es llegeix en minuts
David Page
David Page

Periodista

ver +

Volotea llança un moviment estratègic per reforçar el seu múscul financer i la seva capacitat comercial per créixer en un moment d’agitació en el sector aeri europeu i de màxima competència. L’aerolínia espanyola ha posat en marxa una ampliació de capital de 100 milions d’euros que permetrà l’entrada de la companyia grega Aegean com a nou accionista amb una participació de fins al 21% i a la qual acudiran també els actuals socis del grup.

L’operació s’executarà en dues fases. Volotea ja ha executat una primera ampliació de capital per 50 milions d’euros, en la qual Aegean injectarà 25 milions per prendre un paquet del 13% en l’aerolínia catalana i els altres 25 milions seran aportats pels actuals socis de la companyia, comandats pel seu fundador i conseller delegat, Carlos Muñoz. La segona fase de l’operació està prevista per al primer trimestre del 2025 i comportarà una altra ampliació de 50 milions, amb el mateix repartiment d’aportacions i que elevarà la participació d’Aegean fins al 21%, amb la qual cosa serà el segon accionista més gran i li permetria tenir un seient en el consell d’administració.

De moment, la participació de la companyia grega no és encara efectiva, ja que l’aerolínia ha adquirit deute convertible, que computa com a préstec, però que es convertirà en capital, en accions, a petició de la mateixa Aegean o quan hi hagi un esdeveniment de liquiditat, com una eventual sortida a borsa que sempre ha estat en l’horitzó de Volotea. La companyia low cost catalana ha estat assessorada per Pérez-Llorca en els aspectes jurídics per a aquesta operació i per Morgan Stanley i Barclays en aspectes financers.

Volotea va ser creada el 2011 per Carlos Muñoz i Lázaro Ros, fundadors de Vueling. La companyia de baix cost opera a 110 aeroports i té 21 bases a petites i mitjanes ciutats europees, i opera més de 450 rutes aquest any amb una flota de 44 avions Airbus. Entre els plans permanents de la companyia Volotea sempre hi ha hagut sortir a borsa, una cosa que el seu conseller delegat creu que podria "donar-se en qualsevol moment".

L’abril passat el directiu va apuntar que la sortida a borsa podria executar-se el 2025 o el 2026. L’aerolínia ja va intentar accedir al parquet el 2016, però no va ser possible per les condicions que tenia el mercat en aquell moment. I posteriorment va traslladar els seus plans de fer el salt entre el 2020 i el 2021, però l’operació tampoc va acabar per executar-se per la pandèmia de covid i la crisi del sector posterior.

Aliança comercial

Notícies relacionades

Volotea suma Aegean com a nou accionista i també amplia l’aliança comercial que mantenen les dues aerolínies des de fa tres anys. "Això millora la posició estratègica i financera de l’aerolínia espanyola al continent, per fer front als pròxims canvis del sector, com la recent aprovació de la fusió entre ITA Airways i Lufthansa i l’evolució del panorama competitiu al mercat europeu", apunten des de Volotea.

Les dues companyies tenen actiu des del 2021 un acord per comercialitzar vols de codi compartit en les seves rutes internacionals a Espanya, Grècia, Itàlia i França. L’aliança estratègica firmada ahir a Atenes comporta l’ampliació de la col·laboració comercial, augmentant l’oferta de seients i de noves rutes a tots aquests mercats europeus. Les dues companyies oferiran conjuntament un total de 140 connexions.