Inditex assegura vendre el 20% més a Espanya amb el 27% menys de botigues

La companyia va guanyar 2.768 milions el primer semestre de l’any fiscal, un 10% més

Inditex assegura vendre el 20% més a Espanya amb el 27% menys de botigues
1
Es llegeix en minuts

Óscar García Maceiras, el conseller delegat d’Inditex, va destacar l’acompliment de la companyia en el mercat domèstic i va remarcar la "satisfacció" del grup amb el creixement a Espanya, amb una alça de vendes del 13% el 2023 i on amb un 27% de botigues menys entre el 2019 i el 2023 s’ha venut un 20% més. Així es va pronunciar el directiu durant la conferència amb analistes que es va celebrar després de la presentació de resultats ahir. També va assegurar que el model integrat de venda digital i física permet a la companyia aprofitar oportunitats de creixement a tots els mercats. García Maceiras també va detallar els plans de l’empresa per augmentar la seva capacitat logística i invertir fins a 1.800 milions entre el 2024 i el 2025. A més, es va anunciar l’arribada de la plataforma per a peces de segona mà i reparació del grup, Zara Pre-Owned, als Estats Units per a finals d’octubre del 2024. Aquesta iniciativa, pensada per allargar la vida útil de les peces, ja és present en 16 països europeus. A més, el grup tèxtil llançarà el live streaming de Zara a Espanya les pròximes setmanes, tal com ja ha fet als EUA, França, Itàlia o el Regne Unit després de llançar-lo a la Xina el 2023.

Inditex ha registrat un benefici net de 2.768 milions d’euros durant el primer semestre del seu exercici fiscal 2024-2025 (entre l’1 de febrer i el 31 de juliol), cosa que suposa un increment del 10,1% respecte al mateix període d’un any abans, segons va informar ahir la companyia, que torna a aconseguir nous rècords amb els seus resultats, tot i que amb creixements més moderats.

Temes:

Inditex Física