La xinesa Chery retarda un any la producció a la Zona Franca de Barcelona

La xinesa Chery retarda un any la producció a la Zona Franca  de Barcelona
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’anhelat aterratge de la marca xinesa del grup Chery, Omoda, a Espanya segueix xino-xano, és a dir, a poc a poc. La marca va anunciar ahir a través del seu soci Ebro que l’arrencada de la producció dels models de l’Omoda 5, que estava prevista per a aquest any, es retardarà a després de l’estiu del 2025. Mentrestant, qui sí que mantindrà en marxa la maquinària serà la pròpia Ebro, que iniciarà la producció dels models S700 i S800 aquest mes de novembre vinent, tot i que esperen l’homologació definitiva d’aquests vehicles. La producció, com es va anunciar, seguirà el model DKD, que suposa un muntatge de peces ja semiacoblades a Wuhu (la Xina).

Notícies relacionades

No són males notícies, tot i que ho semblen, perquè l’impuls d’Omoda hauria de ser la part forta de la resurrecció de la planta de la Zona Franca de Barcelona. Després de la presentació de les accions de Chery a Espanya, la idea que l’acoblament passés a ser producció pròpia va anar calant entre els treballadors. El retard dels Omoda suposa una galleda d’aigua freda a aquestes expectatives, ja que no es pot mantenir un ritme productiu òptim fent acoblament DKD sense produir.

L’Omoda 5 arribarà el 2025, tot i que en desgreuge els responsables de Chery han assenyalat que s’inclourà una línia completa de soldadura i de pintura, cosa que encaminarà la producció cap a aquest anhelat canvi a CKD on també es produeix, en lloc de només acoblar. Per al seu primer any de producció, s’estima que es facin 5.000 vehicles.

Temes:

Barcelona Cotxes