Cepsa, Iberia i Vueling promouenla producció de biocombustibles

Les tres companyies presenten 16 mesures perquè Espanya impulsi la generació de SAF, una alternativa al querosè

Cepsa, Iberia i Vueling promouenla producció de biocombustibles
2
Es llegeix en minuts

La indústria aèria vol ser més verda. I això passa per substituir el querosè, responsable de grans quantitats d’emissions de C02, per combustibles sostenibles. Cepsa, Iberia, Vueling i Biocirc (Associació Espanyola de Biocircularitat) van presentar ahir un informe elaborat per PwC amb 16 mesures per impulsar la generació de SAF, una alternativa que permetrà descarbonitzar l’aviació i que podria generar inversions a Espanya de més de 22.000 milions d’euros, originar 270.000 llocs de treball directes i indirectes i aportar 56.000 milions al PIB fins al 2050.

"Encara falta un mercat organitzat de SAF i transparència per gestionar els residus per fabricar aquest combustible. Per millorar aquests punts és fonamental enfortir les aliances publicoprivades", va assegurar Ismael Aznar, soci de PwC, que va presentar ahir l’informe.

Malgrat les dificultats, el president d’Iberia, Marco Sansavini, va destacar que el combustible sostenible suposa una doble oportunitat per a Espanya. "L’aviació és clau per a l’economia espanyola. Si som capaços de crear una nova indústria de carburants sostenibles, l’economia espanyola podria veure’s beneficiada per partida doble i podria convertir-se en un exportador de SAF cap a altres països, a més de reduir les emissions de la indústria aèria", va assenyalar el directiu.

Dinamitzador econòmic

Notícies relacionades

En aquest sentit es va pronunciar la presidenta de Vueling, Carolina Martinoli, que va destacar que el sector aeri és un dinamitzador de les economies i que actualment per descarbonitzar no fa falta canviar la tecnologia dels avions ni la infraestructura, sinó que tan sols s’ha de disposar de prou volum de producció de SAF per introduir-lo a poc a poc en l’aviació. "Descarbonitzar el sector no serà ni ràpid ni barat, però sí que és possible perquè amb l’actual tecnologia ja podem utilitzar combustibles sostenibles", va assegurar. "L’únic problema és que no n’hi ha prou quantitat, de manera que tot el que es produeix es ven, a banda que el cost és molt superior al del querosè", va assenyalar.

Cepsa és una de les companyies que més ha apostat els últims mesos per la producció de combustibles per a l’aviació. L’empresa ha fet una important inversió a la seva planta de Huelva (Andalusia) per produir SAF i vendre’n als aeroports espanyols. Maarten Wetselaar, el conseller delegat de Cepsa, va destacar la gran oportunitat que suposa per a Espanya per fabricar SAF i va assenyalar el potencial del país per la mà d’obra altament qualificada de què disposa.