Codorníu millora el resultat a l’empara de l’auge del cava fora d’Espanya

La companyia va incrementar les vendes un 4%, fins als 232 milions d’euros

Codorníu millora el resultat a l’empara de l’auge del cava fora d’Espanya
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

És el tercer any consecutiu que creixen, tant en el volum de vendes com en el que guanyen amb aquestes. I, estant el mercat (i el món) com està, ho celebren com l’èxit que és. "És un creixement espectacular tenint en compte la volatilitat del moment que vivim", va resumir ahir el conseller delegat de Raventós Codorníu, Sergio Fuster, en la presentació del balanç del seu any fiscal 2023-2024, que va del juliol al juny. Aquesta empresa amb seu a Sant Sadurní d’Anoia ha venut entorn de 50milions d’ampolles (un 2% més que l’any anterior), això s’ha traduït en l’ingrés d’uns 232 milions d’euros (un 4% més) i en un benefici operatiu o ebitda –un indicador al qual cal restar tota una sèrie de despeses comptables– de 39 milions, xifres que suposen un salt del 15% en relació amb l’exercici previ.

El directiu no va facilitar la xifra de benefici net, perquè abans ha de presentar-la oficialment a la junta d’accionistes que se celebra a finals d’any, però va anticipar que tornen a ser números positius i considerablement millors als de l’any passat. El creixement és similar al que registra l’ebitda, tot i que no arriba a aquest 15%.

¿Com s’explica el creixement en un moment tan complex des del punt de vista econòmic? Fuster va posar el focus en diversos elements: que el cava, en general, creix més que el prosecco (que s’ha estancat) o el xampany (que cau); que han sabut posicionar-se bé fora, en aquest context; que el client espanyol està tan lligat al vi que l’ha ficat al cistell de productes dels quals no està disposat a prescindir malgrat la tempesta inflacionista; que la seva estratègia d’optimització de costos els ha permès apujar els preus per sota del que s’encaria el mercat en general, o que la nova marca Codorníu Ars Collecta funciona extremadament bé.

Notícies relacionades

12% de quota de mercat

Raventós Codorníu compta amb un 12% de quota de mercat a escala mundial (tenen el 30%, a Espanya) i, segons va revelar Fuster, els estudis de mercat dels últims sis mesos li indiquen que aquesta xifra ha continuat avançant. De fet, si a Espanya, que concentra gairebé dos terços de les vendes, la facturació puja un 2,7%, a nivell internacional ho fa un 6%. Han col·laborat especialment, en aquest avanç mundial, mercats com Mèxic (on s’han més que triplicat les exportacions), el Brasil (+74%), Suïssa (+40%) i Finlàndia (+14%). Això ha compensat el fre detectat a la Xina o a Rússia.