Demora en el cotxe elèctric

La Generalitat injectarà més ajudes a Chery pel retard de la producció

Els fons es destinaran a formar els empleats per la falta de càrrega de treball

La Generalitat injectarà més ajudes a Chery pel retard de la producció
1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Govern català injectarà noves ajudes públiques en el projecte de reindustrialització de la Zona Franca, on s’ubicava la factoria de Nissan. La Conselleria d’Empresa té preparats fons per pal·liar part dels efectes que la demora d’un any en la producció de cotxes elèctrics tindrà en el projecte de Chery i el seu soci Ebro, segons confirmen fonts coneixedores a EL PERIÓDICO.

A principis de setembre, la firma xinesa va anunciar que retardava fins a l’estiu del 2025 la seva fabricació dels seus models Omoda, adduint l’increment d’aranzels que prepara la Comissió Europea per a les importacions de cotxes xinesos. La idea inicial de Chery és portar vehicles en estat molt avançat d’acoblament i acabar de muntar-los a Barcelona. Ara, aposten directament per començar amb un sistema de producció que carregarà més treball a Barcelona, però que trigaran més a implementar.

Notícies relacionades

Aquest retard provoca que hi hagi menys treball disponible per als 600 empleats que aquesta setmana van firmar el seu contracte amb la dupla Ebro-Chery. Aquestes 600 persones són part dels 2.500 treballadors que van perdre la feina quan Nissan va tancar. Part es va jubilar, una minoria es va buscar altres feines i aquests 600 es van quedar en llista d’espera fins que es concretés la reindustrialització.

Segons expliquen fonts coneixedores, dels 600 nous empleats, només 140 seran necessaris per assumir les primeres produccions de vehicles, que seran totes de models d’Ebro (S700 i S800). Les de Chery hauran d’esperar un any. Queden llavors 460 treballadors que avui ja estan cobrant un salari equivalent al conveni de la metal·lúrgia de Barcelona més un 20% addicional, com es va acordar, però per als quals no es disposa de càrrega de treball. I, per alleujar part d’aquesta massa salarial, la Generalitat els ofereix ocupar el temps en cursos de formació, subvencionats amb fons públics.