El Govern espera tenir el 2025 el pla per ampliar la capacitat del Prat

Els grups de treball del projecte per a l’aeroport comptaran amb ambientòlegs que controlaran l’impacte dels vols intercontinentals

Aeroport del Prat.  | MANU MITRU

Aeroport del Prat. | MANU MITRU

2
Es llegeix en minuts

Un dels projectes que vol accelerar el Govern de Salvador Illa és el de l’augment de la capacitat de l’aeroport de Barcelona-el Prat. La comissió tècnica que ha de definir les opcions es va reunir ahir per primera vegada des de la presa de possessió del nou executiu, tal com va anunciar el president en una entrevista a EL PERIÓDICO, amb l’objectiu de tenir acabats els treballs a principis del 2025. Així ho va confirmar la portaveu de l’Executiu, Sílvia Paneque, que també va precisar que en aquest procés participaran ambientòlegs per fer compatibles els vols intercontinentals amb el respecte mediambiental.

"Esperem que aquesta comissió pugui treballar amb celeritat i rigor i es pugui complir el calendari previst", va afirmar la també consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge. El pla del Govern és que, a partir d’ara, les reunions de la comissió tècnica transcorrin sense focus mediàtic. I és que aquesta és una de les qüestions irreconciliables entre el PSC i els Comuns, socis prioritaris juntament amb ERC i amb els quals estan negociant en aquests moments els pressupostos del 2025.

El futur de l’aeroport de Barcelona tornarà a aparèixer al Parlament de Catalunya durant el debat de política general, ja que els republicans busquen que Illa es comprometi amb l’entrada de la Generalitat en la gestió de la infraestructura, un dels assumptes inclosos en el pacte d’investidura.

Composició "variada"

Paneque va defensar la "variada composició" de la comissió, de la qual formen part responsables d’Aena, el secretari general de Territori, Jordi Terrades; el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, i el de Transició Ecològica, Jordi Sargatal. Es crearan, a més, grups de treball específics en què participaran tant experts en infraestructures com del món aeronàutic i ambientòlegs.

"Qualsevol projecte anirà sempre acompanyat de les mesures ambientals, que estaran a l’altura", va prometre la consellera, tot i saber la controvèrsia que genera l’ampliació de la tercera pista.

Notícies relacionades

La trobada, sobre el contingut de la qual es va mirar de mantenir la màxima discreció, va estar pilotada per representants de la Conselleria de Territori i del Ministeri de Transports. Aquesta primera reunió, que suposa complir el compromís adquirit pel president Salvador Illa, va servir per establir una calendari i organitzar la dinàmica de les reunions, segons les fonts consultades.

Hi van participar per part del Ministeri de Transports el seu secretari general, Benito Núñez, i el director general d’Aviació Civil, David Benito. Pel costat de la Generalitat, hi havia Nadal, Terrades i Sargatal, així com el director d’Aeroports Públics de Catalunya, Jordi Candela. També hi van assistir tres representants d’Aena i d’Enaire, a més de tècnics, entre ells especialistes en medi ambient, un dels elements essencials per tenir en compte en el moment d’elaborar propostes per ampliar la instal·lació aeroportuària. La trobada es va celebrar "dins d’un marc de normalitat i de treball comú entre les diferents administracions", segons fonts coneixedores del contingut de la reunió.