Impress absorbeix DrSmile i s’estén per set països

La cadena passava per un mal moment pel context i les queixes de clients

Impress absorbeix DrSmile i s’estén per set països
1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Dues de les marques d’alineadors dentals més conegudes a Europa passen a ser una. L’empresa catalana Impress ha arribat a un acord amb el grup Straumann per prendre el control de DrSmile. Es tracta d’una cadena especialitzada –com Impress– en l’ortodòncia invisible que té una xarxa de 500 establiments repartits per Alemanya (d’on és originària l’empresa), Espanya, França, Itàlia, els Països Baixos, Portugal i Suècia. Tot aquest múscul passa, ara, a mans de la companyia amb seu a Barcelona, que veu precisament el valor de l’absorció en com estén els seus tentacles.

Sobretot tenint en compte el delicat moment que travessa DrSmile. El grup fins ara amo de la marca admetia en la presentació dels seus resultats financers del 2023 que hi havia una diferència negativa d’uns 160 milions d’euros entre el que valia l’empresa en aquell moment i el que havia invertit al comprar-la el 2020. "El deteriorament es deu principalment a una menor taxa de creixement de les vendes previstes a causa de la situació macroeconòmica, a l’entorn de pressions inflacionistes i al debilitament del consum privat", s’apuntava en aquest document.

Notícies relacionades

Però, almenys a Espanya, els problemes van més enllà d’això. En els últims anys, en aquest mercat s’han anat multiplicant les queixes de clients insatisfets amb el resultat del tractament i fins i tot les denúncies per alguns casos de problemes que no es tenien abans de passar per les seves clíniques, cosa que ha posat la companyia davant una crisi reputacional.

Aquesta és la causa, probablement, els termes de l’acord. Cap de les dues companyies ha aprofundit gaire al respecte, però, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, l’acord s’hauria saldat mitjançant un intercanvi d’accions. És a dir, que Impress no hauria d’haver desemborsat diners com a tal per fer la compra. El grup Straumann es queda només amb un 20% de la companyia, cosa que deixa Impress als comandaments. I el que té clar aquesta empresa catalana és que a poc a poc anirà fent desaparèixer la marca en favor de la seva.