Energia

La instal·ladora de plaques per a autoconsum SolarMente compra Eltex

Los fundadores de Eltex, Charles Deknudt, y SolarMente, Wouter Draijer.

Los fundadores de Eltex, Charles Deknudt, y SolarMente, Wouter Draijer. / SolarMente

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Enmig de la primera gran crisi que viu el seu sector –el de les plaques solars per a autoconsum elèctric–, l’empresa catalana SolarMente ha tancat la seva primera adquisició. Aquesta companyia, que va tancar en el lapse d’un any un acord de finançament de 50 milions d’euros i la inversió de Leonardo DiCaprio en la seva empresa, ha adquirit la seva competidora, també barcelonina, Eltex. Es tracta d’una empresa que, com SolarMente, es dedica a la instal·lació de plaques solars, ho fa amb 80 empleats i oficines a Barcelona, Madrid, València i Mallorca, que passaran a operar sota la marca SolarMente. En realitat, el pla és que, al principi, Eltex es converteixi senzillament en Eltex by SolarMente, per anar introduint la marca als mercats en els quals la companyia compradora no té presència. "A mesura que avancem, SolarMente s’establirà fermament a totes les ciutats on Eltex ja té oficines", expliquen fonts de la companyia.

La start-up, que ofereix un model de subscripció per pagar les plaques solars i reduir l’aportació inicial del client, guanya, així, més múscul. La seva plantilla, ara conformada per una vintena de persones, passarà a superar el centenar. I tots treballaran des d’una ubicació més àmplia a l’actual a l’Hospitalet de Llobregat. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, la transacció s’ha saldat íntegrament mitjançant un intercanvi d’accions.