La tirania de menjar en tàper

undefined20875914 esplugues de llobregat  22 11 2012  sociedad  tema carmanyol200304182536

undefined20875914 esplugues de llobregat 22 11 2012 sociedad tema carmanyol200304182536

1
Es llegeix en minuts
Olga Ruiz
Olga Ruiz

Periodista

ver +

Un migdia qualsevol en una oficina d’una ciutat espanyola qualsevol, la processó de tàpers esperant per ser reescalfats al microones del menjador comú és una constant. Aquests recipients minúsculs contenen el nostre menú diari de dilluns a divendres. Omplim la nostra ampolla d’aigua del dispensador –que per cortesia ha instal·lat la nostra empresa– i mengem diligentment sense sortir ni tan sols al carrer. Per acabar, traiem un cafè de la màquina expenedora o una d’aquestes bossetes d’infusió que emmagatzemem al nostre calaix.

Hem menjat ràpid, sa i barat.

La tirania del tàper està tan instal·lada en el nostre subconscient que fa que ens creguem l’engany.

Associem menjar sa a repetir un dia rere l’altre el bròcoli bullit o les quatre fulles d’enciam amb coses que solen ser un clàssic a les carmanyoles setmanals. Sanes són les llenties del bar de confiança, el problema és que no podem pagar els 14 euros diaris que costa el menú. Són 70 euros a la setmana. 280 euros al mes.

Triem menjar de tàper i fer front als rebuts i una vegada coberts els rebuts, fer la compra mensual i allà, justament allà, és on es torna a torçar el pla i l’economia. Cistelles de la compra cada vegada més buides i més cares, productes cada vegada menys frescos i un estalvi cada vegada més pírric.

Tot torna a repercutir en el feliç tàper: cada vegada més petit, cada vegada menys desitjable.

Els nostres equilibris microfinancers valen la pena si a canvi mantenim la nostra etiqueta de classe mitjana i el seu barem principal: el viatge de vacances.

Notícies relacionades

Si la pandèmia ens va ensenyar a valorar la llibertat de sortir on, quan amb qui ens vingui de gust, la inflació postpandèmia, la inestabilitat econòmica i la reducció d’ingressos derivats de la covid ens ha obligat a circumscriure aquesta llibertat a un viatge d’una setmana o 10 dies a l’estiu.

Dies en què gastem el que no hem gastat en tot l’any. Dies en què oblidem el tàper i la precarietat que simbolitza.