Sector alimentari

La Fageda amplia la seva gamma de postres i fa el salt a Madrid i a València

La companyia, que és la segona marca del sector a Catalunya, amb una quota del 7,4%, expandeix el seu negoci a la recerca de la viabilitat financera

La Fageda amplia la seva gamma de postres i fa el salt a Madrid i a València
2
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

Iogurts naturals i de gustos, gelats, natilles i flams i ara també crema catalana. La làctia La Fageda ha recorregut al receptari tradicional per llançar, previsiblement durant aquest mes d’octubre, unes noves postres, que comercialitzaran sota el paraigua del seu segell Orígens, creat fa quatre anys. Es tracta d’"una crema de vainilla, amb llimona, canyella i un sucre que es pot cremar i amb el qual el consumidor podrà donar-li el toc final característic de la crema catalana", explica Sílvia Domènech, directora general de la companyia, que ja ha fet el primer pas per al seu llançament a Madrid, on a finals de setembre va presentar tota la gamma de productes en una botiga temporal oberta a la Gran Vía. Al maig, també ho va fer a la ciutat de València.

2,8 milions de consumidors

"En aquests moments ja som la segona marca en iogurts i postres a Catalunya i els consumidors ens en demanen cada cop més, cosa que ens ha portat a fer un esforç important en investigació i desenvolupament, R+D", indica Domènech. El 2023 van comprar productes de l’empresa més de 2,8 milions de persones, cosa que li reporta una quota de mercat a Catalunya del 7,4%.

En principi, aquesta nova producció no suposarà ni una inversió addicional ni la creació de nous llocs de treball, "perquè es fabricarà en una línia ja existent, en la qual s’elaboren flams i cremes de vainilla i, com que estava una mica per sota de la seva capacitat, vam veure que es podia incrementar la productivitat", aclareix la responsable de la fundació. L’empresa elabora, des de ja fa uns mesos, una altra crema catalana que es ven sota la marca pròpia de Lidl, però la que ara sortirà al mercat és diferent, amb qualitats organolèptiques diferents, tant en contingut de sucres com d’aromes, puntualitzen fonts de la companyia.

Notícies relacionades

Paral·lelament, la companyia ha iniciat aquest any un projecte d’expansió fora del territori de Catalunya. ¿A què obeeix aquest pla de creixement? "Els últims quatre anys han sigut complicats financerament per a la companyia", arrenca Domènech, que ocupa la direcció general de l’empresa des del febrer passat. "Entre el 2014 i el 2018, l’empresa va fer una gran inversió en la planta de producció que tenim a l’espai natural de la Fageda d’en Jordà, a Santa Pau, per garantir la viabilitat del projecte en un futur i això va generar un deute que encara estem pagant a les entitats bancàries", prossegueix. El que no es va preveure en el pla de negoci va ser que arribaria una pandèmia de covid i que, poc després, esclataria una guerra a Ucraïna, amb el consegüent augment dels costos de producció.

"Vam entrar en pèrdues comptables i això ens va obligar a repensar, entre altres coses, la mida de l’empresa", explica Domènech. Entre les decisions que es van prendre en aquell moment, ara fa tres anys, La Fageda va optar per canviar la política comercial i una de les mesures que es van acordar va ser la de sortir de Catalunya.

Temes:

Lidl