Mercats

EV Motors-Ebro es dispara un 20% en la seva estrena en borsa

La companyia preveu invertir 300 milions d’euros els pròxims cinc anys i aspira a produir més de 20.000 vehicles el 2025

EV Motors-Ebro es dispara un 20% en la seva estrena en borsa
1
Es llegeix en minuts

En plena incertesa pel futur de les marques d’automoció europees per l’ofensiva xinesa i l’aterratge de cotxes elèctrics de baix cost al Vell Continent, EV Motors-Ebro va debutar ahir en el BME Growth, el segment del mercat reservat per a pimes, amb un preu de 6,88 euros per acció i una valoració inicial de 329 milions d’euros. Malgrat els mals auguris, la firma va tancar la sessió amb una pujada del 20,20% fins als 8,27 euros per títol.

EV Motors aspira a produir més de 20.000 unitats el 2025 després de començar a fabricar a mitjans de novembre a Barcelona els models S700 i S800. "En cinc anys, invertirem prop de 300 milions d’euros", va puntualitzar el president de la firma, Rafael Ruiz, per posar a punt els antics terrenys on s’assentava Nissan a la Zona Franca de Barcelona, ara anomenada Ebre Factory. "Ben aviat veurem vehicles circulant", va apuntar el conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef.

EV Motors no compta amb una política de retribucions específica. Fins ara, Barcelona Technical Center (Btech) és l’única societat del grup que ha fet repartiment de dividends els últims tres anys. En el fullet remès a Borses i Mercats Espanyols (BME) apunten a vendes pròximes a 2.000 milions el 2029 enfront dels 30 milions previstos per a aquest exercici.

Notícies relacionades

La major part de l’accionariat (un 60%) es quedarà en mans d’EV Motors, del qual un 45% pertanyerà a Ruiz. La resta, serà d’altres inversors. La nova cotitzada tindrà un 25% de free flow i Ruiz espera que s’emprengui "una ampliació de capital de 75 milions els pròxims mesos".

El grup xinès Chery s’ha quedat fora de l’accionariat, tot i que a través de la societat O&J Automotive Netherlands compta amb una opció de compra del 9,9%, que podrà fer efectiva els pròxims tres anys. Les dues companyies van tancar un acord a l’abril per produir 50.000 vehicles el 2027 i 150.000 el 2029, amb una generació de 1.250 llocs de treball. Amb aquesta inversió, Chery es va convertir en la primera companyia xinesa d’automoció a fabricar a Europa i a Espanya. Respecte a la producció de l’Omoda 5 elèctric, Ruiz va apuntar que la seva fabricació s’espera per a "finals del 2025", tal com havien comentat el setembre d’aquest any.