Mercats
EV Motors-Ebro es dispara un 20% en la seva estrena en borsa
La companyia preveu invertir 300 milions d’euros els pròxims cinc anys i aspira a produir més de 20.000 vehicles el 2025

En plena incertesa pel futur de les marques d’automoció europees per l’ofensiva xinesa i l’aterratge de cotxes elèctrics de baix cost al Vell Continent, EV Motors-Ebro va debutar ahir en el BME Growth, el segment del mercat reservat per a pimes, amb un preu de 6,88 euros per acció i una valoració inicial de 329 milions d’euros. Malgrat els mals auguris, la firma va tancar la sessió amb una pujada del 20,20% fins als 8,27 euros per títol.
EV Motors aspira a produir més de 20.000 unitats el 2025 després de començar a fabricar a mitjans de novembre a Barcelona els models S700 i S800. "En cinc anys, invertirem prop de 300 milions d’euros", va puntualitzar el president de la firma, Rafael Ruiz, per posar a punt els antics terrenys on s’assentava Nissan a la Zona Franca de Barcelona, ara anomenada Ebre Factory. "Ben aviat veurem vehicles circulant", va apuntar el conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef.
EV Motors no compta amb una política de retribucions específica. Fins ara, Barcelona Technical Center (Btech) és l’única societat del grup que ha fet repartiment de dividends els últims tres anys. En el fullet remès a Borses i Mercats Espanyols (BME) apunten a vendes pròximes a 2.000 milions el 2029 enfront dels 30 milions previstos per a aquest exercici.
Notícies relacionadesLa major part de l’accionariat (un 60%) es quedarà en mans d’EV Motors, del qual un 45% pertanyerà a Ruiz. La resta, serà d’altres inversors. La nova cotitzada tindrà un 25% de free flow i Ruiz espera que s’emprengui "una ampliació de capital de 75 milions els pròxims mesos".
El grup xinès Chery s’ha quedat fora de l’accionariat, tot i que a través de la societat O&J Automotive Netherlands compta amb una opció de compra del 9,9%, que podrà fer efectiva els pròxims tres anys. Les dues companyies van tancar un acord a l’abril per produir 50.000 vehicles el 2027 i 150.000 el 2029, amb una generació de 1.250 llocs de treball. Amb aquesta inversió, Chery es va convertir en la primera companyia xinesa d’automoció a fabricar a Europa i a Espanya. Respecte a la producció de l’Omoda 5 elèctric, Ruiz va apuntar que la seva fabricació s’espera per a "finals del 2025", tal com havien comentat el setembre d’aquest any.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Mercat laboral Catalunya lidera la creació d’ocupació al març i supera de nou els 3,8 milions d’ocupats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Barcelona, protagonista AMPANS suma Icària i s’estén a Barcelona