Amazon es reivindica com a motor d’impuls de les pimes catalanes

Les 3.500 empreses de la comunitat que venen a la seva web van ingressar 300 milions d’euros el 2023, per sobre de les valencianes i les madrilenyes

Amazon es reivindica com a motor d’impuls de les pimes catalanes
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Ahir al matí el conseller delegat de Cellnex, Marco Patuano, recalcava que l’informe Draghi deixa molt clar que Europa ha de trobar la manera de ser més competitiva i fer que les seves petites i mitjanes empreses –pimes– agafin mida. Una mica més tard, al mateix edifici, la directora d’innovació de Foment del Treball, Maria Mora, inaugurava una altra sessió assegurant que el comerç electrònic podia ser la resposta.

"És crucial el paper que està tenint el comerç electrònic en el creixement de les empreses –va confirmar, asseguda al seu costat, la directiva d’Acció, Elena Antonijuan–. Permet que les pimes puguin presentar els seus productes o serveis arreu del món, però no és només una qüestió d’abast, també dona la possibilitat de competir en igualtat de condicions amb una gran empresa i reduir la barrera dels costos de les infraestructures".

Precisament, l’esperit de l’esdeveniment era difondre com vendre al canal online pot ajudar en tots aquests sentits la pime, així que el convidat especial no podia ser cap altre que una de les cares més conegudes en aquest negoci, Amazon. La responsable sènior de polítiques d’Amazon, Eva Pérez; el seu responsable d’oportunitat de comerç electrònic per a pimes, Coia Pons; i el gestor de comptes estratègics de la companyia a Espanya, Tomás Urzua, van plasmar en dades el que han brindat a la pime catalana.

Pons va especificar que hi ha unes 17.500 pimes a Espanya que venen online a través d’Amazon (un 0,58% del total d’empreses amb fins a 249 empleats que hi ha al país), de les quals, 3.500 són a Catalunya. Aquesta és la comunitat que lidera el rànquing, i, consegüentment, és la que més facturació internacional suma gràcies a aquest canal de venda: 300 milions d’euros, el 2023. A tall de referència, la segona autonomia en el llistat és el País Valencià, que es queda per sota dels 200 milions, igual que Madrid, que se situa en els 185 milions.

"No només és la comunitat autònoma amb més pimes [venent a Amazon], sinó que és la que més volum d’exportació té dins d’Espanya", va confirmar Pons, que ha completat la fotografia explicant que aquests 300 milions d’euros suposen un 15% més que el 2022.

Invertir en publicitat

Notícies relacionades

Dit això, una formació per a empreses portada a terme per Tomás Urzua va obrir la porta de la rebotiga. Malgrat no haver-hi recepta secreta de l’èxit per triomfar a Amazon –va confessar aquest responsable dins de la companyia– sí que tenen clars quins són els ingredients: ser el més competitiu en preu, tenir la millor promesa d’entrega, i tenir una bona puntuació de venedor. "És el que et col·locaria just a l’altura dels ulls del client, en una botiga física", va afegir.

Hi ha altres grans claus per guanyar aquesta visibilitat imprescindible dins d’Amazon, com per exemple tenir una selecció òptima de productes, presentar el contingut amb imatges i vídeos de qualitat i creatius, i, sobretot, invertir en publicitat. "Sempre intento ser el més honest i directe sobre el que cosa necessiten les pimes: per entrar amb producte nou és necessari invertir en anuncis i campanyes de publicitat", va concloure Urzua. "Al principi això abaixa marges, però és l’única manera de tenir visibilitat", va prometre.