Uber pacta amb la UGT millorar la seguretat dels ‘riders’ de les subcontractes

Uber pacta amb la UGT millorar la seguretat dels ‘riders’ de les subcontractes
1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La multinacional Uber ha tancat un conveni de col·laboració amb la UGT per negociar millores en les condicions laborals dels repartidors. Les parts han rubricat, en el marc del 46è Congrés Internacional de la Federació Internacional dels Treballadors del Transport (ITF), un Memoràndum d’Entesa (MOU, per les sigles en anglès) pel qual estableixen una sèrie de compromisos per millorar qüestions vinculades, entre d’altres, a la seguretat laboral dels missatgers que reparteixen des de l’app d’Uber Eats a Espanya. Segons expliquen fonts coneixedores de l’acord, Uber ha promès a la UGT que instarà les empreses que subcontracta el seu servei de repartiment de menjar a domicili que donin formació addicional en matèria de prevenció de riscos laborals als seus riders.

La multinacional, esquitxada per les polèmiques laborals que comparteixen altres grans companyies del sector, vol normalitzar les seves relacions laborals i per aquest motiu s’acosten a la central. No és la primera vegada que promou un acord així: el 2022 ja van firmar un acord semblant amb la Unió Belga de Transports (BTB). "Dins del marc assalariat parlarem de tot, però continuarem denunciant l’ús de falsos autònoms", afirma el secretari de Transports de la federació de serveis de la UGT, Diego Buenestado, en conversa amb EL PERIÓDICO.

Notícies relacionades

Dos models

Uber assenyala que es compromet a facilitar i promoure l’organització col·lectiva dels empleats de les seves subcontractes, en un sector en què la sindicació és residual, i les denúncies d’abusos laborals, sistemàtiques. En part, per l’alta rotació de personal en les poques empreses que contracten directament els seus empleats; en part, perquè la majoria de missatgers cotitzen com a autònoms. Uber, per exemple, té part de la seva flota sota un model i part sota l’altre.