Barcelona, protagonista

Kumbra Yacht trenca amb la nàutica tradicional

Víctor Moure, primogènit del grup especialitzat en gasolineres i centres de rentat, mostra el primer model d’una marca que es presenta com a «assequible» i «fresca» davant l’oferta actual.

Kumbra Yacht trenca amb la nàutica tradicional
2
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

"Un somni familiar fet realitat". Així descriu el més gran dels quatre germans de la família Moure, Víctor Moure, el nou projecte que encapçala, Kumbra Yacht. Amb aquesta iniciativa, el grup Moure, propietari de les gasolineres low cost Autonetoil i els centres de rentat Elefante Azul, s’obre a un nou sector, la indústria nàutica recreativa.

La seva afició per navegar va ser primerenca. Als 13 anys Víctor Moure va començar a competir en la classe olímpica Laser. Diverses vegades campió a Catalunya, en el seu palmarès destaca un tercer lloc en el campionat d’Espanya.

Amb la família, "als nostres estius, navegant per la costa, miràvem sempre els vaixells i pensàvem a poder dissenyar el nostre model", explica. Va posar fil a l’agulla el seu últim any del grau en direcció d’empreses a l’ESADE. Amb 23 anys, després de dos treballant en el projecte, va presentar ahir al Masnou el primer prototip, el Kumbra 34, de 10,4 metres d’eslora.

"Els vaixells se solen dissenyar amb enginyers que no hi han fet vida. Nosaltres hem posat l’accent en l’usuari final, tenint en compte que les persones que l’utilitzen es troben en un espai reduït", explica el CEO de Kumbra Yacht a EL PERIÓDICO. La seva experiència i els problemes que s’han presentat en les seves sortides han servit per crear una embarcació que "assegura totes les comoditats". Això passa, segons indica, per respondre a les necessitats de tots els membres de la família, també els nens, oferint seguretat i passadissos amplis i facilitant espai als dos solàriums de l’embarcació.

La celebració de la Copa Amèrica de vela a Barcelona ha comportat la presentació de noves propostes nàutiques. En el cas de Kumbra Yacht, el propòsit ha sigut arribar a les mateixes prestacions que un vaixell del segment prèmium de més eslora, aconseguint uns "preus més assequibles", destaca Moure.

Amb seu a Barcelona, Kumbra Yacht ha nascut amb un capital de dos milions d’euros, que ha invertit el grup Moure. El vaixell es fabrica a les drassanes Faeton, del grup Astondoa, a Almeria, un soci que Moure considera clau per la seva àmplia experiència en el sector.

De línies minimalistes, la seva proposta es basa a posicionar-se com una marca "fresca, jove i disruptiva" davant una oferta "molt tradicional", comunicant-se amb el seu públic d’una "manera més directa".

Marca reconeixible

Després de presentar el model en el Cannes Yachting Festival al setembre, compta amb vuit comandes, que entregarà a partir del febrer. A més de la possibilitat de personalitzar tots els elements de cada embarcació al gust del client, Kumbra es planteja també millorar-ne l’experiència innovant en el servei postvenda, que Moure considera "antiquat i opac", amb els recanvis i una atenció adequada.

Notícies relacionades

Aquest mes participarà en el Saló Nàutic de València i l’any vinent té previst mostrar-se als principals aparadors del sector, a Alemanya i Palma de Mallorca. Els plans d’aquest jove emprenedor passen per centrar-se en el client final i el mercat xàrter. Per a la distribució, preveu crear una xarxa de distribuïdors amb exclusivitat a la seva zona territorial, i que també assumirien el servei postvenda.

Una vegada consolidat el primer model, Víctor Moure es proposa portar a terme nous projectes que, amb un disseny similar, s’identifiquin clarament com Kumbra Yacht "per les seves línies reconeixibles".