FINALISTA DEL Premi BBVA a la sostenibilitat empresarial

Patricia González Melgar, CEO i fundadora de Lapona: "Per cada peça que es lloga s’estalvien 2.000 litres d’aigua"

L’avanç cap a un model econòmic més sostenible i inclusiu es reflecteix en el canvi d’estratègia de moltes empreses que estan adoptant línies ecoamigables en els seus models de negoci. En aquest context, BBVA té com a objectiu acompanyar i donar suport expert en finançament i assessorament al teixit empresarial català. Un exemple d’això és la segona edició del Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial, els 8 finalistes del qual són un exemple de com el teixit empresarial català camina cap a una economia baixa en carboni.

Una de les caixes de Lapona.

Una de les caixes de Lapona.

2
Es llegeix en minuts
Alberto G. Reina

-Com va sorgir la necessitat de crear un sistema per poder tenir roba bonica de nadó sense gastar tant, sense acumular i sent més sostenibles?

Va sorgir de la meva experiència personal. Quan vaig tenir en Nil l’any 2016, em vaig adonar que, amb només nou mesos, ja havia acumulat tres caixes senceres de roba que ja no podia fer servir i que estava pràcticament nova. Em va semblar una bogeria. Llavors, per casualitat, vaig assistir a una jornada per a emprenedors on es va parlar sobre economia circular. I just en aquell moment se’m va encendre la bombeta i vaig visualitzar les meves caixes de roba. Vaig tenir clar que la solució al meu problema i al de totes les famílies amb nadons (tots els nadons creixen molt ràpid i necessiten renovar la roba sovint) era un servei de lloguer de roba per a nadons.

-Com funciona el servei de Lapona?

Lapona és un servei de lloguer de roba per a nadons de zero a tres anys per subscripció a tot Espanya, que utilitza roba d’alta qualitat, de disseny i feta amb materials sostenibles. Les famílies entren al web, trien un pla de 5, 8 o 12 peces, trien les peces que necessiten i configuren a mida la seva pròpia caixeta (és la novetat de Lapona que surt al mercat aquests pròxims dies d’octubre), o poden triar la caixa sorpresa (la que hem tingut operativa fins avui) on dissenyen un test d’estil i nosaltres preparem la caixa a mida segons el seu estil, mesures del nadó, etcètera. Reben la caixa a casa i la gaudeixen durant 30 dies, decideixen si volen fer un canvi de peces i preparem una nova caixa amb les peces que han decidit canviar. Els l’enviem i, en el moment que lliurem la nova caixa, recollim la que retornen. I així successivament.

-Està actualment estès el model de lloguer de roba infantil a Catalunya i Espanya?

La veritat és que, fins ara, estem força soles en aquest camí.

-Quin és l’impacte econòmic i ambiental del projecte?

Per cada peça que es lloga, el client està estalviant 2.000 litres d’aigua i 2 quilos de CO₂ per cada caixa de 8 peces. Per tant, una peça de Lapona que ha estat utilitzada per 10 nadons diferents ha significat un estalvi de més de 20.000 litres d’aigua, equivalent al consum mensual d’una família de quatre membres, i 20 kg de CO₂, el que seria com anar i tornar de Madrid a Toledo en cotxe. Avui més de 650 famílies han confiat en Lapona i hem enviat més de 2.500 caixes de roba.

Notícies relacionades

-Quina valoració fa la seva empresa d’aquesta selecció com a finalista en el Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial?

Estem molt contentes d’haver estat seleccionades com a finalistes. Ja és un reconeixement a la nostra feina, esforç i dedicació a la moda circular amb l’objectiu de reduir l’ús de recursos naturals i contribuir a que els nostres fills visquin en un planeta millor.

Temes:

BBVA