Barcelona, protagonista

Rever creix ‘online’ i a peu de carrer

La plataforma catalana que gestiona devolucions i reemborsaments de compres fetes per internet compta multiplicar per 10 els seus ingressos el 2024.

Rever creix ‘online’ i a peu  de carrer
3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

L’ascens meteòric que va viure Rever l’any passat va ser només el principi. Aquesta plataforma catalana per gestionar devolucions i reemborsaments de compres fetes a través d’internet veu bastant clar, a falta d’inaugurar la temporada més lucrativa per al seu negoci (la del Black Friday i la campanya de Nadal), que haurà tornat a multiplicar per 10 els seus ingressos una vegada acabat el 2024. I si tot va segons el previst, la idea és replicar el salt l’any que ve. De raons per creure-ho no en falten: la seva llista de clients és cada vegada més extensa, preveuen arribar a nous mercats i estan obrint noves línies de negoci. Sense anar més lluny, han començat a gestionar les devolucions també en botigues físiques, acaben d’arribar a un acord amb PC Componentes per endinsar-se en el mercat dels marketplaces (les pàgines web tipus Amazon, Asos o Zalando, que venen diverses marques i productes) i estan plantejant-se obrir la seva eina a empreses com hotels o aerolínies.

La companyia no precisa les seves xifres de facturació, però sí que concreta que entre el gener i el desembre de l’any passat va decuplicar pràcticament totes les seves mètriques (ingressos, clients, nombre d’operacions gestionades, plantilla...). Llavors es dedicaven pràcticament en exclusiva al mercat de la moda però des d’aquest 2024 han començat a treballar amb la indústria de la cosmètica gràcies a lligar Isdin com a client –és a dir, estar darrere de la devolució de les cremes que s’hagin comprat directament a la seva pàgina web– i amb la dels mobles, amb Hannun. A més d’aquests, a la seva llista de clients hi figuren Adidas, Crocs, Desigual, Ellesse, Misako...

És precisament amb aquesta cadena de bosses de mà i motxilles que han començat a fer les seves primeres proves per gestionar les devolucions i els reemborsaments també a les botigues a peu de carrer. "L’avantatge de la digitalització és que captures moltes més dades i això et permet entendre millor les coses i prendre millors decisions: si un client ve a la botiga i et torna un producte, no captes els motius", explica Oriol Hernández i Fajula, cofundador de Rever. La seva resposta ha sigut col·locar màquines perquè el client gestioni la devolució de forma autònoma (o amb l’ajuda del dependent) igual com si ho fes a l’ordinador de casa seva.

Plans de futur

Notícies relacionades

En paral·lel, han arribat a un primer acord per no només fer aquest procés per a les marques, sinó per a aquells portals que venen moltes marques. "Això ens tanca el cercle", valora Hernández i Fajula, que avança a EL PERIÓDICO que seran el software a través del qual PC Componentes gestionarà les devolucions de totes les seves marques. "Això tindrà un impacte molt gran [en el negoci de Rever], perquè al tancar l’acord amb un marketplace, el tanques amb moltes marques alhora".

A partir d’aquí, els objectius per al 2025 no són més petits. "Continuar apostant per l’expansió internacional i fer-ho des de Barcelona", reivindica el cofundador de Rever. L’empresa té ja presència a França, Itàlia i Alemanya. El següent pas seran els mercats anglosaxons. També obrir-se a altres negocis, com per exemple el dels serveis. "És un dels grans passos del Rever del futur: hem començat a tenir clients que no venen dels serveis físics, com hotels o, en el futur, aerolínies, perquè és un maldecap per a aquestes marques gestionar les cancel·lacions i devolucions", explica. "Això ens torna a multiplicar el mercat per quatre", assegura.