Moviment patronal

Els empresaris exhibeixen unitat per accelerar el corredor mediterrani

L’estació de Sants acull un acte previ a la gran cita reivindicativa del 28 de novembre

Sánchez Llibre insisteix que cal imprimir més velocitat a l’execució del traçat

Els empresaris exhibeixen unitat per accelerar el corredor mediterrani
2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Unitat en nom d’un objectiu comú. Això és el que van voler esgrimir empresaris catalans i valencians mitjançant un acte reivindicatiu ahir al matí davant l’estació de Sants a Barcelona ¿L’objectiu? Accelerar el corredor mediterrani, que ara avança realment, però al qual cal empènyer més.

Per a això es van donar cita ahir en la quarta parada del seu viatge amb tren per l’arc mediterrani com a reclam de cara al gran acte que se celebrarà el 28 de novembre a Barcelona amb l’assistència d’uns 2.000 empresaris. "Ara podem dir que avança, ja que un 100% del traçat està en estudi, el 90% en projecte i el 40% ja funciona", va explicar Diego Lorente, secretari general de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE). Com a conseqüència d’això el lema d’aquest moviment batejat com Vull corredor ha passat a ser Sortim del túnel.

En el mateix acte, en el qual va estar present el secretari de Mobilitat de la Conselleria de Territori, Manel Nadal, en representació de la Generalitat, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, va posar en valor la "unitat empresarial" per forçar a canviar l’actitud dels successius governs que han apostat per una Espanya radial deixant de banda l’arc mediterrani, que aglutina el 50% de la població i el 45% del producte interior brut (PIB) espanyol.

Cohesió social

Lorente va remarcar també que "la unitat empresarial" ha servit per modificar la voluntat dels polítics i la importància d’aquesta infraestructura per a la cohesió social del país. Sánchez Llibre va insistir que amb la unitat d’acció dels empresaris és possible "fer canviar d’actitud els governs". Tot i que està donant els seus fruits, encara cal imprimir més velocitat a l’execució del traçat, va afegir.

Manel Nadal, que es va sumar a les reivindicacions, malgrat que el traçat a Catalunya està més avançat que en el País Valencià, va demanar "projectar el corredor cap al futur i plantejar-se l’execució de millores en el tram Tarragona-Saragossa". Gràcies als treballs portats a terme, va remarcar que "en poc temps" estaran connectats els ports de Barcelona, Tarragona, la fàbrica de Seat a Martorell i la planta de bateries de Volkswagen a Sagunt (València). Tot això suposarà un important impuls per a l’economia catalana, va dir.

Notícies relacionades

El representant dels empresaris valencians va destacar que porten ja vuit anys de reivindicacions i de lluita contra "la concepció radial" de l’Estat, en el qual totes les rutes passen per Madrid. Al seu torn es va tornar a preguntar com pot ser que la segona ciutat d’Espanya (Barcelona) i la tercera (València) no estiguin connectades per l’alta velocitat. "¿Com és possible que les segones i terceres ciutats del país no estiguin connectades en alta velocitat en el país que més quilòmetres té després de la Xina?", es va preguntar. Sánchez Llibre va assegurar que defensaran que el traçat s’acceleri també al País Valencià o Múrcia. I va aprofitar per recordar que, en tot cas, Catalunya arrossega un dèficit d’inversió en infraestructures de l’Estat que suma els 42.000 milions d’euros entre el 2009 i el 2024.

Al seu torn, va fer una crida a la participació en el gran acte de Barcelona del 28 de novembre, en el qual hi haurà una taula de diàleg entre Ximo Puig i Josep Antoni Duran i Lleida, així com una altra taula formada per diferents empresaris.

Temes:

Sants Barcelona