Les vies comercials es consoliden

Les vies comercials es consoliden

Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts

L’informe també analitza les ciutats de la Corunya, Bilbao, Màlaga, Palma, Sant Sebastià, Sevilla, València, Vigo i Saragossa, a més de Lisboa i Porto. Totes estan consolidant les seves vies comercials aprofitant la tendència a l’alça del turisme. Una de les ciutats on l’activitat turística creix any rere any és a la Corunya, seu de l’imperi Inditex, que fa inevitable que la moda no sigui la principal oferta. Acapara un 58,3% dels 36 locals de la plaça Lugo, un dels llocs més visitats. Segons les dades de l’estudi High Street 2023, un dels carrers que reuneix un percentatge més alt de botigues de moda és el carrer Loyola de Sant Sebastià, el més car de tot Eusaki. Amb 35 locals, el 57% són de marques de luxe.

Notícies relacionades

Un altre carrer amb aquesta mateixa tendència és Gran Vía López de Haro, a Bilbao, amb el 59% de locals de moda, que aprofita l’arribada de turistes en èpoques no estivals, indica l’informe. A Andalusia, Sevilla i Màlaga són el principal reclam per a les marques. A la capital, a l’eix comercial dels carrers O’Donnell, Velázquez i Tetuán les botigues de moda són el 48,5% dels 70 locals, i al mític carrer Marqués de Larios de Málaga, aquests comerços representen el 40,7% dels seus 54 locals, segons les dades de l’estudi.

A València, la moda regna al carrer Colom al 58,9% d’aquestes botigues repartides en 59 locals, el mateix percentatge que té el carrer Sant Miquel, a Palma, amb 132 locals. Vigo, posicionada com la primera ciutat amb més capacitat per atraure turisme a Galícia, expandeix també la seva oferta amb 70 locals al carrer Príncipe, dels quals el 60,9% són de moda. I amb un percentatge inferior hi ha Saragossa, que a la plaça Independencia reuneix 29,6% botigues de moda als seus 29 locals.

Temes:

Moda Bilbao