L'espai creatiu on el futur pren forma
Stellantis és un dels grups d'automoció més grans, però el seu centre de disseny global, l'Stellantis Design Studio, no només treballa amb cotxes i s'ha d'anticipar a les tendències del demà
Els dissenyadors de Stellantis treballen en múltiples projectes
Els europeus tendeixen a preferir els colors foscos; els africans solen apostar per tonalitats més clares; els nord-americans es fonen pels cromats i, els asiàtics, pel daurat més brillant. Aquesta diversitat de gustos cromàtics també es trasllada al disseny, i crear una estètica capaç de triomfar a nivell mundial és una tasca especialment complicada.
Aquest és el repte a què cada dia s'enfronta l'Stellantis Design Studio o SDS, el centre de disseny global de la corporació automobilística, que acaba de complir tres anys d'activitat i té sis divisions diferents repartides pel globus. "La nostra missió és donar forma al futur", sentencia Hugo Nightingale, director global creatiu de l'SDS, que tracta de resumir així el paper que aquest centre té dins del Grup Stellantis.
Però el desafiament de l'SDS és encara més gran, perquè, a banda d'haver de definir la imatge i personalitat dels models de 14 marques diferents, el centre de disseny treballa també amb altres vehicles i mitjans de transport, com ara avions de baixes emissions, telefèrics i configuracions interiors per a aeroplans, entre moltes altres coses.
Visió mundial
Stellantis Design Studio ofereix un enfocament de 360 graus centrat en el client, amb un saber fer que abasta des de la definició de marca fins a la investigació, la creació, el desenvolupament i la comunicació, per amplificar els productes i les firmes resultants.
Els sis centres, que estan estratègicament disseminats pel món, aporten perspectives globals a cada projecte. Se situen a París, Torí, Detroit, Sao Paulo, Xangai i Casablanca, i es connecten i interactuen entre si per aportar una perspectiva global i una base multicultural.
"Stellantis Design Studio proporciona als nostres clients un accés exclusiu a l'incomparable poder creatiu de l'univers Stellantis i de les nostres 14 marques, entre les quals hi ha Peugeot, Jeep® i Maserati", afirma Klaus Busse, cap de l'Stellantis Design Studio i cap de disseny de Maserati i Jeep Europa.
Els diferents projectes del centre es poden beneficiar així de la innovació i l'excel·lència en el disseny que hi ha darrere algunes de les marques d'automoció més emblemàtiques de la història de l'automòbil.
L’SDS compta amb un equip divers i internacional de professionals, que inclouen dissenyadors de roba, color i adorns, dissenyadors de moviment, dissenyadors de productes i transport, dissenyadors gràfics i de fonts, dissenyadors de marca, experts en disseny de sostenibilitat, artistes CGI i molt més.
"Amplifiquem les marques oferint solucions de disseny a mida centrades en les necessitats i ambicions de cada client. Junts definim estratègies per desenvolupar millors marques, productes i experiències, assolir objectius i complir la visió", afirma Loïc Rigaud, responsable de negoci de l'Stellantis Design Studio.
No només cotxes
Les marques actuals operen en un escenari global, per això els equips de l'Stellantis Design Studio són capaços d'aportar idees i solucions que ressonen en diversos mercats i cultures. Aquest abast global garanteix que els clients es beneficiïn tant de l’experiència regional com de les tendències mundials.
L'Aura Aero-ERA, un aeroplà híbrid de baixes emissions i disseny especialment estilitzat, és un dels projectes no automobilístics en què treballa el centre de disseny. La cabina forma part del fusellatge per millorar l'aerodinàmica; les ales se situen a la part superior i disposa de vuit hèlixs en total, però molt més petites i eficients que les dues habituals. El model inclou 19 places i està pensat per als vols regionals.
Un altre dels treballs en curs és un telefèric futurista. Es tracta del MND-Orizon, una cabina de línies netes i modernes que aprofita la tecnologia d'estampació de Stellantis i que, per la seva lleugeresa i gran adaptabilitat, es pot utilitzar en qualsevol entorn, des de la ciutat fins a la muntanya.
La configuració interior dels avions és un altre punt d’estudi en els SDS. I, en aquest cas, s'està treballant per redefinir les àrees de Business, amb nous seients i cubicles flexibles que permetin, per exemple, ajuntar dos seients per conversar o aïllar-ne un de la resta per llegir o dormir. Els materials, més sostenibles, se sumen també al projecte de reconfiguració dels interiors dels aeroplans.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Procés judicial Cas Tersa: què sabem de la investigació sobre la contaminació a la incineradora
- El Govern detecta greus errors de gestió de la Generalitat Valenciana
- La connexió per tren amb Madrid i BCN, suspesa
- La tràgica DANA deixa 95 morts i desenes de desapareguts