La cantina virtual saludable nascuda a Girona que ja alimenta a treballadors de 200 empreses

weprefereat. ofereix un servei amb opcions sanes als treballadors que mengen a l'oficina

El projecte ha comptat amb l'ajuda del Kit Digital gestionat per l'agència de comunicació 360 Neorg

weprefereat. ofereix menjar saludable per a empreses

weprefereat. ofereix menjar saludable per a empreses / cedida

3
Es llegeix en minuts
Pep Canals

Menjar fora de casa entre setmana és el més habitual a la majoria de les llars espanyoles. Quatre de cada deu persones s'emporten el ‘tupper’ al treball, segons les dades de l'Associació d'Empreses Fabricadores i Distribuïdors AECOC, uns altres prefereixen menjar fora per  estalviar-se el tràmit d'haver de cuinar el dia anterior i una altra opció recurrent és menjar del servei d'àpats que moltes empreses ofereixen a les seves plantilles. Aquesta situació va ser la que va inspirar als emprenedors gironins Marc Almeda i Marco Romaniello per a crear Weprefereat, una cantina virtual amb ‘delivery’ a empreses que ofereix plats saludables.

Els dos socis treballaven en la mateixa companyia, que els oferia un servei de servei d'àpats amb plats massa pesats. Un dia, mentre menjaven el ‘tupper’ que havien cuinat a les 6 del matí va sorgir la màgia. “Vam pensar que hi havia una necessitat que no estava coberta pel mercat: oferir menjar saludable i òptim a nivell nutricional, que permetés poder treballar a la tarda a l'oficina sense haver de fer 3 cafès per a combatre la son provocada pel servei de càtering tradicional ple de salses i productes bons, però no adequats per a menjar entre setmana i continuar rendint al 100%”, explica Almeda.

Marc Almeda, CEO i Cofundador de weprefereat. /

cedida

weprefereat. és un dels milers de projectes que han comptat amb el suport del Kit Digital, el paquet d'ajudes a la digitalització que va posar en marxa el Govern d'Espanya. En el seu cas concret, gestionat per l'agència de comunicació 360 Neorg de Girona,  que té el títol d'agent digitalitzador, i que va col·laborar amb els dos emprenedors gironins en el desenvolupament del CRM i la gestió de processos de weprefereat.

Servei de cantina saludable per a empreses

Actualment, weprefereat. treballa amb 200 empreses en diferents punts de Catalunya (Barcelona i Girona) i Madrid. Almeda explica que es tracta d'un model ‘B2B2C’ (Business-to-Business-to-Consumer). “Adquirim al client a través de l'empresa (B2B), però qui finalment ens compra i tria és el treballador, el nostre client final (B2C)”, apunta.

L'operativa és senzilla. weprefereat. arriba a un acord amb l'empresa i aquesta facilita un codi de registre per al treballador. D'aquesta manera queda associat a les adreces de lliurament de l'empresa. A partir d'aquí, l'usuari realitza la seva comanda a través de la web o l'aplicació de weprefereat. Per a rebre-ho el mateix dia s'ha de fer la comanda abans de les 10.00 h o existeix l'opció de planificar el menú de tota la setmana.

“Respecte al producte, disposem d’una gran varietat de propostes a la nostra carta: pots triar des d'un Poke de salmó fins a un fricandó de vedella. Oferim una carta amb productes internacionals i de tendència, a més de l'opció d'un menú mediterrani més tradicional”, assegura el CEO i cofundador de weprefereat.

Un plat de weprefereat. /

cedida

Com va ajudar el Kit Digital a weprefereat.?

Mario Colomer, CEO de Neorg, explica que la col·laboració amb weprefereat. ha anat des de la creació del brànding, la seva identitat visual i corporativa, fins a la creació de la web i la gestió de la seva CRM, que controla tot el procés de gestió de clients. “Neorg desenvolupa un assessorament 360 en tots els seus projectes. El client ens ve amb una necessitat i nosaltres l’acompanyem en el procés d'anàlisi funcional, definició estratègica, així com en la segona part que és implementar la consultoria”, assegura l'expert.

Colomer destaca que l'agència de Girona, com a agent digitalitzador, ha desenvolupat més de 100 projectes de Kit Digital de manera satisfactòria i destaca la utilitat d'aquesta subvenció. “Sempre que tinguin una necessitat clara de millora en algun aspecte de digitalització, el Kit Digital pot ser una eina útil per a implementar-la. Els nostres clients han pogut implementar solucions que necessitaven, però que financerament mai es trobava el moment. Aquests diners donen l'impuls per a dur-los a terme i millorar la competitivitat de l'empresa”, finalitza el CEO de Neorg.