Vueling rebrà el pròxim estiu tres nous avions
El hòlding IAG va obtenir un benefici net de 2.340 milions de gener a setembre
L’aerolínia de baix cost Vueling va anunciar que rebrà tres nous avions a l’estiu del 2025, després del preacord laboral pactat amb els seus pilots per al quart conveni col·lectiu, que estableix les bases de costos de la companyia per als pròxims quatre anys. Així ho va avançar la seva presidenta Carolina Martinoli i el conseller delegat del grup IAG, al qual pertany, Luis Gallego, en la presentació de resultats del hòlding en els primers nou mesos.
Les tres aeronaus estaran basades a Barcelona, on Vueling té la seva base d’operacions, i es dedicaran a reforçar les rutes estratègiques de la companyia i prepara, a més, un pla de creixement "addicional" a aquestes tres aeronaus que publicarà en les "pròximes setmanes" per ampliar les seves operacions a llarg termini.
"IAG té un model de capital allocation (assignació de capital) que consisteix a determinar on posem el capital en funció del retorn que n’esperem obtenir. Vueling necessitava un conveni perquè poguéssim considerar-la en l’equació d’on col·locar capital. Ara que tenim certesa sobre la previsió de costos té sentit posicionar capital en la companyia", va explicar Gallego sobre la reactivació dels plans de creixement de la low cost del grup.
Entre les millores del conveni s’inclou una bonificació del 6% el 2024, un bo anual vinculat al rendiment empresarial i beneficis addicionals com l’accés a bitllets amb plaça confirmada i nous esquemes laborals per a pilots més grans de 55 anys. A més, contempla reducció de jornada a l’hivern, un compromís de contractacions i promocions a comandant el 2025 i un programa de prejubilació a partir dels 60 anys, segons informa en un comunicat el sindicat Sepla. També augments salarials vinculats a la inflació amb un límit sobre com pot afectar aquesta última en entorns de baix marge com en la Covid, segons va explicar Martinoli.
Fallida compra d’Air Europa
Després de la fallida compra d’Air Europa, l’aerolínia de la competència en la qual IAG té una participació del 20%, la matriu d’Iberia, Vueling, British Airways i Level no descarta considerar acudir a una ampliació de capital en la companyia de la família Hidalgo, segons va avançar Luis Gallego "considerarem si es produeix una ampliació de capital si hi participem o no, però encara no hem pres una decisió en aquest sentit", va dir Gallego.
Notícies relacionadesMés enllà d’aquest fracàs, IAG passa un bon moment. El grup va obtenir un benefici després d’impostos de 2.340 milions d’euros entre gener i setembre del 2024, un 8,8% més que en el mateix període de l’any anterior. El benefici abans d’impostos del grup va arribar als 2.955 milions d’euros, un 13% més.
En aquests primers nou mesos del 2024, la capacitat de passatgers operada, mesurada en seients-quilòmetre oferts (AKO), va augmentar un 6,9% respecte al mateix període del 2023.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme