El Corte Inglés arriba al ‘trimestre daurat’ amb un 2% més de vendes
Va facturar més de 8.000 milions entre el març i l’agost, el seu primer semestre fiscal, i va obtenir un 11% més de benefici
El Corte Inglés arriba al període més lucratiu de l’any (l’anomenat trimestre daurat, del Black Friday del novembre a les rebaixes al gener) amb una posició financera ben sòlida. Aquests grans magatzems van ingressar 8.041 milions amb l’activitat que van generar entre el març i l’agost d’aquest any, primera meitat del seu exercici fiscal. Això significa que han facturat un 2,3% més que en el mateix període de l’any passat. La taxa sembla moderada, però sobresurt en relació amb el que s’han encarit els preus en sectors com la moda (+0,8% de mitjana, aproximadament, aquests mesos) o el dels productes per a la llar (+0,6%), senyal que la companyia creix, també, en volums de venda, no només gràcies a la pujada de preus del producte que ven.
De fet, el resultat final d’aquest balanç és més cridaner. La companyia presidida per Marta Álvarez i dirigida des del juliol per Gastón Bottazzini va aconseguir tancar aquesta primera part de l’any (la que encara no té impacte de les compres relacionades amb la tornada al col·le, el Black Friday, el Nadal i les rebaixes del gener) amb un benefici net de 203 milions d’euros. És a dir, que El Corte Inglés va elevar en un 11% els seus guanys nets.
"El negoci de Retail d’El Corte Inglés [la venda a les seves botigues o canal online] ha aconseguit un increment del 3,2% en termes comparables, amb un bon comportament dels marges, especialment en marca pròpia de llar i moda –destaca la companyia en un comunicat–. També van tenir un acompliment positiu les vendes procedents de marca externa, tant nacionals com internacionals". En aquest sentit, l’empresa emfatitza l’"àmplia acollida" per part dels clients de les col·leccions de moda de la campanya primavera-estiu.
Creix en tots els negocis
Malgrat ser l’activitat més significativa, ja que suposa el 70% del que ingressa el grup El Corte Inglés, no és només en la venda directa de producte que les coses van bé a aquest colós espanyol del comerç. També les vendes de la seva agència de viatges, el segon negoci més important per ingressos, van créixer un 6,1%, fins als 1.200 milions d’euros, aproximadament. Assegurances El Corte Inglés va incrementar, així mateix, la seva facturació un altre 6,1% i ja són prop de 140 milions d’euros el que ingressa el grup (i 35 milions nets, els que guanya) i Financera El Corte Inglés, un 6,3% fins als 90 milions d’euros. En aquest últim cas, el del negoci entorn de la targeta d’El Corte Inglés, el benefici net es dispara un 61%, fins a suposar a la companyia uns guanys de 25 milions d’euros. Finalment, el grup també destaca haver aconseguit reduir el seu deute en 195 milions d’euros des de l’agost del 2023. Ara se situa en els 1.933 milions d’euros.
"El semestre ha estat marcat per un sòlid acompliment, una millora significativa de la rendibilitat i un notable despalanquejament", assenyala l’empresa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia