El Dia dels Solters sobreviu a la Xina al flàccid consum

El Dia dels Solters sobreviu a la Xina al flàccid consum

Efe / Jessica Lee

1
Es llegeix en minuts
Adrián Foncillas
Adrián Foncillas

Periodista

ver +

Enrere han quedat aquelles edicions de gales televisades amb les més populars bandes pop nacionals, estrelles globals com Kevin Spacey i el comptador per seguir l’evolució de les vendes fins a l’inevitable rècord saludat amb focs artificials. Ha acabat la fanfàrria però segueix saludable el Dia dels Solters, el festival consumista més gran del món, aliè a la demanda interna flàccida i a amenaces com la tornada de les guerres comercials.

Va acabar amb satisfacció generalitzada però sense aquells esclats de joia. Aquest any, igual com l’anterior, no ha sigut revelada la xifra total de vendes, però Alibaba ha parlat d’un "creixement robust". La companyia de comerç digital més gran del món va batre el rècord d’intervencions dels seus subscriptors amb una pujada del 50% respecte a l’any passat. També ho va fer el seu màxim competidor, JD.com, amb un augment del 20%. Una quarantena de companyies van superar els mil milions de iuans en vendes (130 milions d’euros), el llindar de l’èxit de la jornada. Entre elles figuren Apple i gegants nacionals com la tecnològica Xiaomi i els fabricants d’electrodomèstics Haier i Midea. Aquests són els guanyadors d’aquesta edició: les vendes d’aparells per a la llar (aire condicionats, robots de neteja o lavabos intel·ligents) s’han doblat gràcies als subsidis aprovats per Pequín al juliol per estimular el consum.